تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

سیاست جوانی جمعیت به‌صورت جدی پیگیری شود

  • کد خبر : 60394
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
سیاست جوانی جمعیت به‌صورت جدی پیگیری شود
امام‌جمعه ارومیه گفت: با توجه به رشد جمعیت پیری، ضرورت پیگیری و اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور احساس می‌شود بنابراین ایجاد زیرساخت‌های مناسب و ارائه حمایت‌های لازم می‌تواند به حل این بحران کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه امروز ارومیه که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اجرای دقیق‌تر قانون جوانی جمعیت و حمایت از جوانان را ضروری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر پیری جمعیت کشور ما را به شدت تهدید کرده تا جایی که مقام معظم رهبری بارها به آن تأکید کرد‌ه‌اند و خطاب به مسئولان فرموده‌اند که باید سیاست‌هایی اتخاذ شود تا با اجرای آن از پیری جمعیت جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، لازم است که برنامه‌های حمایتی جامع و گسترده‌ای برای خانواده‌ها از جمله حمایت‌های مالی، ایجاد تسهیلات مسکن، بهبود زیرساخت‌های بهداشتی و آموزشی، و تسهیل در دستیابی به خدمات رفاهی تدوین شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه در ادامه عنوان کرد: ایجاد فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه اهمیت فرزندآوری، ازدواج و ترویج ارزش‌های خانوادگی نیز از اهمیتی بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: مسئولان با اجرای سیاست‌های مؤثر و فراهم کردن بسترهای حمایتی مناسب، می‌توانند با پیری جمعیت که کشور را تهدید کرده است مقابله کرده و به سوی آینده‌ای پویا و جوان برای کشور حرکت کنند.

قریشی در ادامه خطاب به مدیران گفت: کمربندی دوم شهر ارومیه از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش مهمی در کاهش ترافیک شهری ایفا می‌کند. بنابراین، شهرداری و شورای شهر باید تلاش‌های جدی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه انجام دهند.

وی ضمن تبریک میلاد امام رضا ( ع) و حضرت معصومه ( س) تصریح کرد: زیارت امام رضا (ع) از اعمال مستحبی است که در فرهنگ شیعه اهمیت ویژه‌ای دارد و روایات متعددی در فضیلت زیارت ایشان نقل شده است و در یکی از این روایات بیان می‌کند که هر کس به زیارت امام رضا (ع) مشرف شود، امام رضا (ع) در روز قیامت او را شفاعت خواهد کرد.

قریشی بیان کرد: زیارت امام رضا (ع) نه تنها موجب شفاعت در روز قیامت می‌شود، بلکه اثری عمیق بر روح و روان زائر دارد. زیارت مکان‌های مقدس و ارتباط قلبی با امامان معصوم (ع)، باعث تقویت ایمان و افزایش معنویت انسان می‌شود. این سفر معنوی می‌تواند فرصتی برای تجدید عهد با اهل بیت (ع) و بازنگری در اعمال و رفتار روزمره باشد، زیارت امام رضا (ع) همچنین می‌تواند روحیه تسلیم و توکل به خداوند را در انسان تقویت کند، چرا که زائر در این مکان مقدس، احساس نزدیکی بیشتری به خالق خود می‌کند و از برکات معنوی این زیارت بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: از نظر اجتماعی نیز، زیارت امام رضا (ع) می‌تواند موجبات اتحاد و همدلی بیشتر میان مسلمانان را فراهم کند. حضور در کنار دیگر زائران و مشاهده عشق و ارادت همگان به امام رضا (ع)، احساس مشترکات مذهبی و فرهنگی را تقویت کرده و باعث ایجاد پیوندهای قوی‌تر اجتماعی می‌شود.

قریشی عنوان کرد: بنابراین، زیارت امام رضا (ع) علاوه بر تأمین شفاعت در روز قیامت، فرصت بی‌نظیری برای ارتقاء معنوی، بازنگری در ارزش‌ها و تقویت پیوندهای اجتماعی فراهم می‌آورد.

امام‌جمعه ارومیه در ادامه عنوان کرد: در دین اسلام، توصیه شده است که افراد از اختلاط‌های غیرضروری با نامحرم خودداری کنند و از برقراری ارتباط نزدیک با نامحرم پرهیز کنند چراکه این توصیه‌ها به منظور حفظ حریم‌ها و رعایت اصول اخلاقی و دینی است که می‌تواند منجر به تقویت بنیان‌های خانوادگی و اجتماعی شود.

وی تصریح کرد: رعایت این دستورات دینی باعث ایجاد محیطی امن و آرام برای همه افراد جامعه شده و در چنین محیطی، حرمت‌ها حفظ می‌شوند و ضمن اینکه از بروز سوءتفاهم‌ها و مشکلات احتمالی جلوگیری می‌شود از اختلاط‌های غیرضروری با نامحرم جلوگیری شده و به تقویت تقوا و پرهیزگاری در فرد نیز کمک می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=60394
  • نویسنده : نجیبه معصومی سرای

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.