رسول اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه در حال اجرا است اما احتمالا به دلیل اینکه مردم صرفا به فکر مبدا و مقصد خود هستند و یا به منظور تفریح و ورزش به این موضوع نگاه می کنند، استفاده از آن در سطح شهر چشمگیر نیست.
وی، تصریح کرد: تمامی سامانه های دوچرخه به تجهیزات الکترونیکی و کارت اشتراک مجهز شده اند و به هر کسی که داوطلب استفاده از دوچرخه باشد، کارت اشتراک صادر می شود و می تواند شبانه روز از این طرح استفاده کند.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، درباره استقبال مردم از این طرح گفت: استفاده مردم از این دوچرخه ها به نوعی در ایستگاه ها و مسیر های ویژه قابل مشاهده است ولی آن طور که باید، متأسفانه به صورت عام و فرا گیر استفاده نمی شود.
وی، تصرح کرد: به دلیل کمرنگ بودن استقبال مردم از این طرح، سازمان فرهنگی و ورزشی و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه موظف به آسیب شناسی و بررسی این موضوع شده اندتاه به بررسی تعداد دوچرخه ها و محل ایستگاه ها بپردازند.
اصغرزاده، کاهش استفاده از خودروهای شخصی در داخل شهر را یکی از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد و گفت: در خصوص مسیر های دوچرخه سواری تجدید نظر شود و بررسی درباره مسیرهای مربوطه در سطح شهر ارومیه توسط سازمان های متولی و مربوطه و پلیس راهور صورت گرفته تا برای مردم قابل استفاده شوند.
وی، در خصوص الزامات فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه در شهر ارومیه گفت: برای فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه باید مسیر های مربوطه ایمن بوده که در این مورد باید پلیس راهور همکاری کند و همچنین جایگزین دوچرخه به جای استفاده از خودروی شخصی به مردم معرفی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، هزینه استفاده از سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه را ناچیز عنوان کرده و گفت: برای استفاده از دوچرخه ها قبلا از مردم سپرده گرفته می شد اما به دلیل به صرفه نبودن آن برای مردم با مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه این سپرده گیری حذف شد.
انتهای پیام/