تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

راه دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی روستای دریك سلماس ایجاد شود

  • کد خبر : 15751
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۳۰
راه دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی روستای دریك سلماس ایجاد شود

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی به همراه افراسیاب گراوند، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری روستای هدف گردشگری دریک سلماس بازدید کردند. رضازاده در این بازدید اظهار کرد: روستای هدف گردشگری دریک به‌دلیل داشتن آب و هوای معتدل، […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی به همراه افراسیاب گراوند، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری روستای هدف گردشگری دریک سلماس بازدید کردند.

رضازاده در این بازدید اظهار کرد: روستای هدف گردشگری دریک به‌دلیل داشتن آب و هوای معتدل، طبیعت زیبا و بکر و آثار تاریخی ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

وی افزود: با جذب سرمایه‌گذار باید نسبت به ایجاد واحد بوم‌گردی، تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای و ایجاد مجتمع‌های رفاهی و خدماتی در این روستا اقدام کرد.

نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی  گفت: روستای هدف گردشگری دریک در ۱۷ کیلومتری سلماس قرار گرفته و به‌عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری این شهرستان ثبت شده است.

رضازاده تصریح کرد: از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این روستا می‌توان به ۶ حوضچه آب گرم، چشمه‌سارها، باغات، غارهای پیش از تاریخی، قبرستان تاریخی و محوطه باستانی اشاره کرد.

به گزارش اروم نیوز؛ سلماس یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی و در قسمت شمالی آن قرار گرفته.این شهر قدمتی چند هزارساله دارد.

دره دریک، که رودخانه دریک در آن جاری است؛ دارای چشم‌اندازهای بدیع و دیدنی است و حیات‌وحش اطراف، به‌ خصوص آوای کبک‌ها و دیدن حیات‌وحش مردم را به این منطقه سلماس کشانده و به تفریح می‌پردازند!

کتیبه سنگی خان تختی سلماس یکی دیگر از کتیبه‌های مهم تاریخی کشور مربوط به دوره ساسانیان است که در ۱۵ کیلومتری محور سلماس ارومیه بر روی کوه پرچاوش، حجاری شده‌است.

سنگ‌نگاره خان‌تختی یادگار یکی از پیروزی‌های ایرانیان بر رومیان است و در آن اردشیر پاپکان و ولیعهدش شاپور یکم تصویر شده‌ است

که در بازگشت از فتح ارمنستان و پیروزی بر سپاهیان روم، دو تن از حکمرانان ارمنی محلی، هدایایی به ایشان تقدیم می‌کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=15751

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.