به گزارش اروم نیوز به نقل از تیار؛
رشدقارچ گونه تابلو های تبلیغاتی در سطح شهر ارومیه که مسائل چندان جالب و مفیدی بر روی آنها به چشم نمی خورد در تمام خیابانها،چهاراهها و بلوارها تا چشم کار می کند دیده می شود.
طی سال های اخیر ضعف تبلیغات رشد چشمگیری داشته است به طوریکه بی توجهی مدیران شهری به این مسئله و افزایش این پدیده دامن زده است و باعث ایجاد فضایی خالی از شور و نشاط بر روح قالب شهر شده است.
واژه ارزش در ارومیه واژه ای کاملا نامأنوس وناآشناست و دلیل آنرا هم می توان از تابلوهای تبلیغاتی که در سطح شهر نصب شده اند یافت بطوریکه می توان گفت بیش از ۸۰ درصد موارد تبلیغی بر روی این تابلوها به مسائل غیرارزشی و غیرمفید برای عموم مردم اختصاص داده شده اند.
جدای از مسئله رشد قارچ گونه این تابلوها که چهره ناخوشایندی به شهر زیبای ارومیه داده اند تبلیغات مسائل غیرارزشی و غیرمفید و حتی گاها جلف بر روی این تابلوها اعتراض و گلایه مندی شهروندان را در پی داشته است.
تبلیغ لباس عروس،حمام سنتی ،آرایشگاههای زنانه و هزاران گونه از این موارد که لزومی نسبت به تبلیغات گسترده آنها در سطح شهر نیست موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است .
گاها انگیزه مالی باعث شده تا برخی مدیران از رسالت واقعی و وظایف ذاتی خود دور شوند بطوریکه هر کس که به شهرداری مراجعه می کند و جای خالی در سطح شهر برای نصب چند میله و به اصطلاح تابلوهای شهری پیشنهاد می دهد دست رد به سینه او نمی زنند و برای درآمدزایی بیشتر آن را به اجاره واگذار می کند.هر چند که نتیجه این کار علاوه بر جلوه نامطلوب بصری شهر موجبات ضعف فرهنگ غنی مردم آذربایجان را فراهم می کند.
اکثر عابرانی که از کنار این گونه تابلوهای تبلیغاتی گذر می کنند می گویند هر کس لباس عروس بخواهد یا آرایشگاه ،خودش بلد است چگونه گلیم خود را از آب بکشد و نیازی به نصب تابلوی به این بزرگی در سطح شهر نیست و ما انتظار داریم بر روی این تابلوها مسائل ارزشی و مفید و قابل استقاده برای عموم مردم نصب و اطلاع رسانی شوند .
از آنجا که ارومیه شهری زیبا ودارای آب و هوای خوبی است همه ساله و گاها در تمام فصول شهر پذیرای گردشگرانی از تمام نقاط کشور است و مردم ارومیه از این امر ناراحت و دلواپسند که دیدن این گونه تابلوها که به مسائل غیرارزشی اختصاص داده شده اند دید گردشگران را نسبت به مردم و فرهنگ ارومیه ای ها تغییر خواهد داد.
حاصل این اقدام نسنجیده باعث شده است که سر را به هر سو که برگردانی گونه ای از آگهی و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر مشاهده می کنی که مسائلی که نباید بر روی آنها تبلیغ می شوند.
از آنجا که سیمای هر شهر بازتابنده باورها و اندیشه های مردم شهر است امید است شهرداری با تمام پتانسیل و با استفاده از نظر کارشناسان مجرب و رعایت حقوق شهروندان و خصوصا توجه به نیازها و فرهنگ غنی شهر خود نسبت به تبلیغ مسائل ارزشی و برخواسته از دل مردم خود برآیند.