تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
 ائمه جمعه آذربایجان غربی تأکید کردند:

 حضور در انتخابات؛ امری بسیار مهم و ضروری

  • کد خبر : 27194
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
 حضور در انتخابات؛ امری بسیار مهم و ضروری
 ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرهای مختلف این استان بر لزوم حضور پرشور در انتخابات اسفندماه تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه این شهرستان؛ با تأکید بر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و کارگران اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی است که مسئولان استان به این نکته توجه کنند.

قریشی افزود: پنجم دی سالروز تأسیس حفاظت امنیت پرواز توسط امام خمینی (ره) است چرا که در اوایل انقلاب هواپیماربایی در کشور زیاد بود و این برای کشور یک خسارت بود که با تأسیس این نهاد دیگر شاهد حوادث ناگوار دراین‌خصوص نیستیم.

وی سپاه پاسداران را از مردمی‌ترین نهادهای نظامی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی فشار دشمنان با انواع ترفندها علیه نظام اسلامی افزایش یافت که ربایش هواپیما از آن جمله بود.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به برگزاری مراسم‌های ایام فاطمیه در استان تصریح کرد: امسال مواکب و روضه‌های خانگی بیش از سال‌های گذشته برپا شد و این جای شکر دارد چرا که این مجالس موجب برکت در زندگی‌ها خواهد شد.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا و حضرت امیرالمؤمنین (ع) بهترین الگو و سرمشق در زندگی انسان است؛ بنابراین اگر بانوان حضرت فاطمه و مردان حضرت امیرالمؤمنین را الگو و سرمشق خود در مباحث جامعه و خانواده قرار دهند می‌توانند به بهترین زندگی دنیا و سعادت آخرت دست یابند.

 وی با اشاره به ۶ دی سالروز وفات ام‌البنین خاطرنشان کرد: این روز به نام تجلیل از مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده بنابراین باید همیشه از مادران و همسران شهدا که نوعی ایثار کرده‌اند، تجلیل شود.

دشمن در تلاش برای عدم حضور مردم در انتخابات است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه امسال، اظهار کرد: دشمن از مدت‌ها پیش بر روی این انتخابات برنامه‌ریزی کرده و به دنبال عدم مشارکت مردم در انتخابات است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه انتخابات یازدهم اسفند یکی از مهم‌ترین انتخابات دوران انقلاب اسلامی است، افزود: اهمیت این انتخابات تا آن اندازه است که هم در داخل کشور و هم در دنیا تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای دستیابی به اهداف خود تمام تلاش خود را به کار گرفته است، گفت: هدف اصلی دشمن این است که مشارکت مردم در انتخابات کم‌رنگ باشد و انتخابات در این را دروغ بخواند.

حسن‌زاده با بیان اینکه دشمن به دنبال القا و تحمیل هدف و نیت خود است، تصریح کرد: برای اینکه دشمن به اهداف خود دست نیابد؛ همه باید در صحنه حاضر باشند و فریب دشمن را نخورند.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه اصل حضور مردم در انتخابات خیلی مهم است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت رهبری صالح و امت پا به کار و حاضردرصحنه است که اگر مردم در صحنه باشند دشمن کاری از پیش نمی‌برد.

حضور در انتخابات بسیار مهم و ضروری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته پلدشت به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه اشاره کرد و افزود: حضور پر شور در انتخابات بسیار مهم و ضروری است و نقشه‌های دشمنان را نقش‌برآب می‌کند.

طالبی با تأکید بر حضور پرشور در انتخابات، گفت: هر رأی که به صندوق انداخته می‌شود در واقع تیری بر قلب دشمن است.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از مهم‌ترین مولفه‌های انقلاب است؛ تصریح کرد: اگر به کشور و نظام اعتقاد داریم باید در پای صندوق‌های رأی حضور حداکثری داشته باشیم.

برای انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی همه باید تلاش کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه امسال، اظهار کرد: چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، باید موردتوجه همگان خصوصاً نهادهای ناظر، مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم بوده و تمام اقدامات در همین راستا سامان یابد.

وی با بیان اینکه در بین چهار راهبرد اعلام شده توسط مقام معظم رهبری، به نظر می‌رسد «مشارکت بالا» و «رقابتی بودن» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در انتخابات ایران، امنیت و سلامت در نصاب بالایی بوده و لذا آنچه مهم است موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی است.

جلالی تصریح کرد: چهار راهبرد عنوان شده توسط مقام معظم رهبری قطعاً منجر به انتخاباتی می‌شود که مظهر قوت ملی و پیشران کشور برای تحقق کامل‌تر «ایران قوی» است.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل‌مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه دشمن با ناامیدی از آشوب سازی و تنش افزایی در جامعه بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است، تصریح کرد: آتش تهیه توپخانه دشمن و بمباران تبلیغاتی‌اش برای حمله به اعتماد و انگیزه مردم و بدبین‌سازی جامعه به‌نظام و آینده کشور تشدید شده است.

جلالی با تأکید بر اینکه باید مراقب توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان باشیم، اظهار کرد: تمام تلاش‌ها باید حول محور افزایش بیداری و هوشیاری و انگیزه و ایمان و امید شکل بگیرد و از هرگونه کلام و بیان و اقدامی که به این محورها آسیب بزند باید خودداری شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27194

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.