تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

حجاب بخش جدای ناپذیر پوشش مردم کرد است

  • کد خبر : 11272
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
حجاب بخش جدای ناپذیر پوشش مردم کرد است

فرماندار بوکان؛

به گزارش حرف‌رک به نقل از کانی‌پرس؛ در آستانه هفته عفاف و حجاب فرماندار بوکان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های متنوع در این هفته گفت: بر اساس برنامه‌های پیشنهادی از سوی ارگان‌ها و مؤسسات مردمی شاهد برنامه‌های متنوع در هفته عفاف و حجاب در سطح شهرستان خواهیم بود.

خشایار صنعتی با اشاره به شعار محوری هفته عفاف و حجاب ” پای خانواده ایستاده‌ایم” افزود: تمامی برنامه‌های اجرایی بایستی در راستای شعار محوری و تفهیم آن به سطح جامعه باشد.

وی عنوان کرد: برنامه‌های اجرای نه‌تنها در هفته عفاف و حجاب بلکه در طول سال بایستی بر محوریت زیست عفیفانه در جامعه باشد و همه ارگان‌ها و نهادها و حتی مؤسسات مردمی باید در این حوزه فعال دررابطه‌با موضوع زیست عفیفانه، بحث عفاف باشند.

صنعتی با اشاره پیشینه فرهنگ حجاب در میان مردم کرد تصریح کرد: در فرهنگ، ایرانی‌اسلامی مردم کردستان، از دیرباز نوع پوشش در خانواده‌ها دارای ارزش و موردتوجه بوده و به‌عنوان یک‌خرده فرهنگ شناخته شده است.

فرماندار بوکان ادامه داد: مردم کرد از دیرباز به پوشش و حجاب توجه ویژه‌ای داشته‌اند و این مخم را می‌توان در بسیاری از کتب، و سندهای تاریخی به‌وفور مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: پوشش زنان و مردان کردستانی از صده‌های گذشته تا به امروز نشان از نگاه ویژه این مردمان به مسئله حجاب بوده و می‌توان گفت که حجاب بخش جدای ناپذیر پوشش مردم کرد بوده است.

نماینده عالی دولت در شهر بوکان افزود: پوشش مردان و زنان به دلیل تنوع رنگ و طرح فاخر و زیبا، بیانگر شخصیت والا، کرامت و وجه انسانی – اجتماعی خاص بوده که موردتوجه جهانگردان و تاریخ‌نویسان قرار گرفته است.

خشایار صنعتی عنوان کرد: طی چند دهه اخیر پوشش و لباس‌های فاخر و زیبای کردی، دستخوش تغییرات و دستیارهای ناموجه، به دلیل بی‌توجهی و کم‌کاری مدیران متولی شده و این مهم تأثیرات منفی در سطح جامعه به دنبال داشته است.

فرماندار بوکان گفت: رجوع به خواستگاه اصیل پوشش‌ها، با محتوای بروز رسانی شده و ترویج در بین چهره‌های بومی می‌تواند دوباره سبب گسترش این نوع لباس‌ها در بین مردم شود.

وی در پایان عنوان کرد: انتظار می‌رود در هفته عفاف و حجاب علاوه بر اجرای برنامه‌های روتین و پیشنهادی، کارها و فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه خانواده و فرزندان خصوصاً در فضای رسانه‌ای اجرا شود تا بتوان جامعه را از سیل گزندها و آسیب‌ها مصون نگه داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=11272

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.