تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تولید روزانه ۵۰۰ کیلوگرم زباله عفونی در بوکان

  • کد خبر : 26311
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۲
تولید روزانه ۵۰۰ کیلوگرم زباله عفونی در بوکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: روزانه بیش از ۵۰۰ کیلوگرم زباله عفونی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اروم نیوز، مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در گفتگو با خبرنگار کانی پرس گفت: زباله‌های عفونی جز خطرناک‌ترین پسماندها هستند که نیاز است به‌صورت روزانه و به‌صورت استاندارد امحا شود.

علی حسین‌زاده افزود: متأسفانه حوزه سلامت شهرستان به علت گسترش درمانگاه‌ها، مطب‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی در سال‌های گذشته در این حوزه با چالش‌های اساسی روبه‌رو بوده است.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اعلام نیاز و درخواست این شبکه و پیگیری‌های مدیران شهرستان بوکان و مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی دستگاه جدید بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی با ظرفیت یک هزار لیتر و اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه به بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان تخصیص و تحویل داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان افزود: این دستگاه در سایت فعلی بی‌خطرسازی بیمارستان راه‌اندازی خواهد شد تا فرایند بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی شهرستان از جمله بیمارستان، مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، مطب‌ها و مراکز خدمات پزشکی را به نحو مطلوب پوشش دهد .

حسین‌زاده عنوان کرد: دستگاه فعلی دارای ۶۰ لیتر ظرفیت بوده که به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند نیاز کنونی حوزه سلامت شهرستان را پاسخگو باشد، درحالی‌که دستگاه جدید به‌روز و با استاندارهای جهانی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان‌های سراسر کشور موظف هستند، پسماندهای عفونی بیمارستانی و سطح شهر را با دستگاه بی‌خطر ساز پسماندهای عفونی بی‌خطر کرده و پس از تبدیل‌شدن به پسماند عادی تحویل شهرداری نمایند .

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: میزان تولید زباله‌های عفونی شهرستان که شامل بیمارستان، مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، مطب‌ها و مراکز ارائه خدمات پزشکی روزانه بالغ بر ۵۵۰ کیلوگرم است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=26311

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.