تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تصفیه‌خانه فاضلاب و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شد

  • کد خبر : 10107
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
تصفیه‌خانه فاضلاب و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از مدول سوم تصفیه‌خانه ارومیه با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌ها از اولویت‌های دولت سیزدهم است اظهار کرد: پسابی که تا دیروز آلایندگی ایجاد می‌کرد و موجب تخریب محیط‌زیست می‌شد امروز با افتتاح این تصفیه‌خانه نجات‌بخش دریاچه ارومیه است. وی تصریح کرد: تاکنون در […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از مدول سوم تصفیه‌خانه ارومیه با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌ها از اولویت‌های دولت سیزدهم است اظهار کرد: پسابی که تا دیروز آلایندگی ایجاد می‌کرد و موجب تخریب محیط‌زیست می‌شد امروز با افتتاح این تصفیه‌خانه نجات‌بخش دریاچه ارومیه است.

وی تصریح کرد: تاکنون در مدیریت آب کوتاهی شده است و نتوانستیم از نعمت دو هزار و ۷۰۰ کیلومتری آب دریا استفاده کنیم.

مخبر با اشاره به آب‌بر بودن مجتمع تولیدی فولاد و اتان گفت: وقتی صنایع پر آب بر همچون فولاد و اتان را می‌برم در کویر احداث می‌کنیم مجبور خواهیم شد کیلومترها مواد اولیه را از بنادر به صنایع و تولید را دوباره به بنادر برسانیم.

وی عنوان کرد آب شرب مردم را صرف این واحدهای تولیدی در کویر می‌شود؛ بنابراین همه اینها به ضرر مردم بوده و متاسفانه سال‌هاست با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد سه سال به صنعت زمان دادیم تا فکری به حال تأمین آب بکنند؛ چون دیگر اجازه استفاده از آب شرب مردم را به آنها نخواهیم داد .

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: شروع خط انتقال آب در ۶ استان فارس، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان یزد و کرمان کار فاخر وزارت است و به‌زودی اتفاقات خوبی در بخش مدیریت آب خواهیم داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=10107

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.