تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تشویق به فرزندآوری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

  • کد خبر : 4074
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
تشویق به فرزندآوری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

رضا ابراهیمی در آیین پایانی رویداد جوانی جمعیت و رویداد زرسا (زن، رسانه، سلامت، ایران) که در سالن تالار مرکزی ارومیه برگزار شد، افزود: در بحث جمعیت، کشور در وضعیت بحرانی و اضطرار روبروست بنابراین تصمیماتی که گرفته می‌شود بسته به شرایط موجب رفع مشکل شود. وی تصریح کرد: قانون جوانی جمعیت که مصوب مجلس […]

رضا ابراهیمی در آیین پایانی رویداد جوانی جمعیت و رویداد زرسا (زن، رسانه، سلامت، ایران) که در سالن تالار مرکزی ارومیه برگزار شد، افزود: در بحث جمعیت، کشور در وضعیت بحرانی و اضطرار روبروست بنابراین تصمیماتی که گرفته می‌شود بسته به شرایط موجب رفع مشکل شود.

وی تصریح کرد: قانون جوانی جمعیت که مصوب مجلس بوده و یک ونیم سال گذشته برای اجرا به دولت ابلاغ شده و دولت مصمم است این قانون را اجرا کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در قانون جوانی جمعیت مشوق‌هایی برای جمعیت و جوانی جمعیت مقرر شده، خاطرنشان کرد: متأسفانه در اجرای حداقل‌ها گاهی با مشکل مواجه هستیم و در عملکردها وضعیت و خروجی، مناسب نیست.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: در نیمه دوم سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده نظام بانکی استان عملکرد خوبی داشت و در ارائه تسهیلات بانکی ازدواج جوانان خوب عمل کردند؛ اما بااین‌وجود با نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

وی اظهار کرد: یکی از قدرت‌های اصلی در حاکمیت سرمایه و نیروی انسانی است برای بهبود شرایط کشور در این حوزه نیاز است در بین آحاد مردم از هر تریبون و ظرفیتی در جهت فرهنگ‌سازی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: تا امروز مشوق‌های فرزندآوری بیشتر برای زنان شاغل بوده درحالی‌که ۷۰ درصد زنان کشور خانه‌دار هستند؛ بنابراین باید برای این قشر برنامه‌ریزی کرده و مشوق‌هایی در نظر گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=4074

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.