تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تشدید نظارت دقیق بر فضای مجازی در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 56437
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۳
تشدید نظارت دقیق بر فضای مجازی در آذربایجان غربی
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی از ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد فوری با هر نوع اقدام مجرمانه این فضا خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» از ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی خبر داد اظهار کرد: واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد فوری با هر نوع اقدام مجرمانه این فضا در استان آذربایجان غربی از اقدامات ضروری استان است که باید عملیاتی و راه‌اندازی شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: در فضای مجازی بعضی از افراد دست به جرائمی نظیر تشویق به کلاهبرداری، فساد، مسائل غیراخلاقی، مباحث تجزیه‌طلبانه و وحدت‌شکن، فعالیت اراذل اوباش، مواد مخدر و… می‌کنند که دستگاه قضایی استان بدون اغماض و مماشات با این‌گونه افراد برخورد جدی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه با فعالیت‌های مجرمانه، موارد را به پلیس فتا یا مراجع قانونی مربوطه گزارش دهید تا اقدامات لازم انجام شود.

خاطرنشان می‌شود تشکیل واحد واکنش سریع؛ گامی مهم در مبارزه با جرائم سایبری است و این واحد باهدف شناسایی و مقابله به‌موقع با تهدیدات و جرائم مجازی تشکیل شده است. این اقدام نشان‌دهنده تلاش‌های دادگستری برای به‌روزرسانی رویکردهای خود در عصر دیجیتال است.

رصد دقیق فضای مجازی؛ پیشگیری از جرائم قبل از وقوع با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تیم‌های متخصص، دادگستری قادر به شناسایی و پیشگیری از جرائم احتمالی قبل از اینکه آسیبی وارد شود، است.

برخورد قاطع با مجرمان سایبری؛ تأکید بر حفظ امنیت عمومی دادگستری آذربایجان غربی با اتخاذ سیاست‌های صریح و بدون اغماض، به جامعه اطمینان می‌دهد که امنیت فضای مجازی و حقوق شهروندان به‌طورجدی حفظ می‌شود.

مقابله با تهدیدات تجزیه‌طلبانه و وحدت‌شکن؛ حفظ یکپارچگی ملی واحد واکنش سریع با رصد فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه، نقش مهمی در حفظ یکپارچگی و وحدت ملی ایفا می‌کند.

استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای مبارزه با فساد و فعالیت‌های غیراخلاقی: دادگستری با بهره‌گیری از قوانین موجود، در مقابله با فساد و مسائل غیراخلاقی در فضای مجازی اقدامات مؤثری انجام می‌دهد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=56437

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.