تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
در دومین روز از اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ صورت گرفت؛

تردد ۵۲۹ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 55638
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
تردد ۵۲۹ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های آذربایجان‌غربی
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در دومین روز از اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ بیش از ۵۲۹ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های آذربایجان‌غربی تردد کردند.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، اظهار کرد: کل تردد‌های ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در ورودی و خروجی‌های استان ۹۸ هزار و ۵۰۰ تردد بود.

وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به سال نو میزان ترددها در جاده‌های استان روند افزایشی دارد، تصریح کرد: فاصله غیرمجاز با ۴.۶۰ درصد بیشترین میزان تخلف ثبت شده در روز دوم طرح نوروزی بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به متوسط تردد ساعتی در آذربایجان‌غربی توسط وسایل نقلیه ۲۲۴ ساعت است، خاطر‌نشان کرد: در روز گذشته ساعات اوج تردد در جاده‌های استان بین ساعات ۱۷تا ۱۸ ثبت شد.

دست‌نشان اظهار کرد: طبق رصد دستگاه‌های تردد شمار در سطح استان، خودروهای سواری و وانت‌بار با بیش از ۴۸۰ هزار تردد، خودرو سنگین با بیش از ۴۹ هزار و اتوبوس با سه هزار و 115 تردد بیشترین میزان تردد را در جاده‌های استان به خود اختصاص دادند.

وی افزود: بیشترین تردد مربوط به محور میاندوآب _ ملکان با ۱۷ هزار و 108 تردد بود.

دست‌نشان بیان کرد: در هنگام حرکت، راننده و همه سرنشینان کمربند ایمنی را ببندند و رانندگان به تابلوها و علائم رانندگی توجه و توصیه‌ها و هشدارها را مراعات کنند.

وی افزود: از سبقت‌گرفتن در محل‌های ممنوع مانند پیچ‌ها، تقاطع‌ها، تونل‌ها و جاهایی که دید محدود است، اجتناب کرده و در جاده‌های دو طرفه با احتیاط، دقت و حوصله بیشتر رانندگی کنند.

دست‌نشان تصریح کرد: پرهیز از حرکت در شانه راه و سبقت از سمت راست، رعایت سرعت‌مجاز، توجه به جلو و خودداری از رفتارهایی که باعث حواس‌پرتی می‌شود مانند استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن پرهیز کنند.

وی ادامه داد: رعایت فاصله طولی ایمن با وسیله نقلیه جلویی و استراحت کافی پیش از سفر از دیگر سفارش‌های پلیس راهور به رانندگان است.

دست‌نشان از رانندگان خواست در راه‌های روستایی، جاده‌های فرعی و مسیرهای منتهی به مکان‌های تفریحی با توجه به اینکه عرض راه کم است با احتیاط و حوصله بیشتر رانندگی کنند.

وی تاکید کرد: اگر وسیله‌ نقلیه‌شان دچار نقص فنی شد یا به هر دلیلی توقف کردند از سطح راه خارج شوند، تابلوها و علائم ایمنی را در فاصله مناسب نصب و از توقف در حاشیه جاده برای استراحت پرهیز کنند.

انتهای خبر/

2024-03-16 11:44:58

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=55638

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.