تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال در آذربایجان‌ غربی

  • کد خبر : 11509
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۶
تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال در آذربایجان‌ غربی

علی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با اشاره به نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری در استان در بهار 1402 نسبت به مشابه سال گذشته 07% کاهش‌یافته است. وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان از 7/04 درصد به 6/07 درصد رسیده است که این آمار […]

علی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با اشاره به نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری در استان در بهار 1402 نسبت به مشابه سال گذشته 07% کاهش‌یافته است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان از 7/04 درصد به 6/07 درصد رسیده است که این آمار نتیجه بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل صدور مجوز و بهبود وضعیت اشتغال در استان است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در بهار 1402 به 46/01 درصد رسیده که افزایش 1/06 درصدی را نشان می‌دهد.

دهقان عنوان کرد: امسال مجموعه دولت سیزدهم در استان با تلاش‌های بی‌وقفه خود توانسته است در راستای رشد اقتصادی، بهبود فضای کسب‌وکار، کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی گام بزرگی بردارد.

وی به تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان استانی در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: طرح یکشنبه‌های تولید، احیای تعاونی‌های راکد، حمایت از کسب‌وکارهای خرد و کوچک و پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی و بنگاه‌های اقتصادی از دلایل اصلی کاهش نرخ بیکاری در این استان است.

دهقان تصریح کرد: امسال تعهد اشتغال آذربایجان غربی ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر است که با همکاری دستگاه‌ها عملکرد خوبی داشتیم و با ثبت اشتغال‌زایی ۵۶ هزار و ۶۶۰ نفر در سامانه رصد، ۱۱۰ درصد از تعهد اشتغال استان محقق شد.

وی بیان کرد: استان آذربایجان غربی در بحث اشتغال‌زایی پس از خراسان جنوبی و استان مازندران رتبه سوم کشوری را به خودش اختصاص داده است و این نشان از تلاش‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

دهقان بیان کرد: نرخ بیکاری نیز در زمستان 1401 نسبت به مشابه سال گذشته نیز 6 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=11509

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.