تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تجهیز بیمارستان شاهین‌دژ به ۴ دستگاه جدید دیالیز

  • کد خبر : 15653
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۳۰
تجهیز بیمارستان شاهین‌دژ به ۴ دستگاه جدید دیالیز

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ هفته گذشته خبرنگار این رسانه، پیگیر مطالبات مردم شاهین‌دژ در خصوص کمبود و فرسودگی دستگاه‌های دیالیز بیمارستان‌های این شهرستان شد. پس از گذشته چند روز، این مشکل توسط دانشگاه علوم پزشکی استان حل و چهار دستگاه دیالیز خریداری و در اختیار بیماران دیالیزی قرار گرفت. سلطانی مدیر شبکه بهداشت […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ هفته گذشته خبرنگار این رسانه، پیگیر مطالبات مردم شاهین‌دژ در خصوص کمبود و فرسودگی دستگاه‌های دیالیز بیمارستان‌های این شهرستان شد.

پس از گذشته چند روز، این مشکل توسط دانشگاه علوم پزشکی استان حل و چهار دستگاه دیالیز خریداری و در اختیار بیماران دیالیزی قرار گرفت.

سلطانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌دژ در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ اظهار کرد: پس از پیگیری مشکلات بخش دیالیز، موضوع در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های دیالیز بیمارستان شاهین‌دژ عمر مفید خود را کرده و نیاز به تعمیرات اساسی داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌دژ در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی این مشکل مرتفع شد و چهار دستگاه دیالیز خریداری و در اختیار بیماران دیالیزی قرار گرفت.

سلطانی افزود: با راه‌اندازی این دستگاه‌ها پوشش کاملی از بیماران بخش دیالیز خواهیم داشت و مشکلی دراین‌خصوص وجود ندارد. وی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های بیمارستان دیالیزی شهرستان پیرانشهر به طور رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته است.

وی در مورد مشکل افراد دیالیزی گفت: زمانی که کلیه دفع ادرار نداشته باشد مواد سمی ناشی از سوخت و ساز بدن در خون تجمیع می‌شود و باعث بروز علائمی مانند احساس خستگی و عدم دفع آب بدن می‌شود و اینجاست که دستگاه دیالیز به صورت هوشمند می‌تواند آب اضافی بدن را دفع و خون بیمار را تصفیه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=15653

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.