تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تجزیه ایران و ایجاد ناامنی از اهداف اصلی اغتشاشگران بود 

  • کد خبر : 23303
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۱۵
تجزیه ایران و ایجاد ناامنی از اهداف اصلی اغتشاشگران بود 

سردار محمدحسین رجبی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه هدف اصلی استکبار جهانی از راه اندازی جنگ هشت ساله به زانو درآوردن انقلاب نوپای اسلامی بود، اظهار کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس این بود که توانستیم ابهت ابرقدرت‌های غرب و شرق را بشکنیم. وی تصریح کرد: جنگی […]

سردار محمدحسین رجبی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه هدف اصلی استکبار جهانی از راه اندازی جنگ هشت ساله به زانو درآوردن انقلاب نوپای اسلامی بود، اظهار کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس این بود که توانستیم ابهت ابرقدرت‌های غرب و شرق را بشکنیم.

وی تصریح کرد: جنگی تحمیلی در سال ۵۷، زمانی اتفاق می‌افتد که انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسیده و هژمونی شرق و غرب به‌هم‌خورده است و ساختار رژیم شاهنشاهی از بین رفته و به‌جای آن انقلابی پدیدآمده است که ماهیت آن اسلامی است؛ بنابراین همه این موارد می‌تواند از دلایل اصلی حمله استکبار جهانی به ایران باشد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: در فروردین سال ۵۸ نیز مشکلاتی در مناطق قومیتی به وجود آمد که بعد از گذشت سال‌ها مشخص شد که ایجاد گروهک‌های تروریستی به دست استکبار جهانی بوده که با کمک آنان پایه انقلاب اسلامی را سست کنند.

وی تصریح کرد: در این هشت سال جنگ تحمیلی، ملت ایران خسارات جانی و مالی زیادی را متحمل شد و زیرساخت‌های کشور نابود شده و هیچ توسعه و پیشرفتی در کشور اتفاق نیفتاد.

رجبی افزود: جنگ تحمیلی گویای حرکتی تاریخی و مکمل پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بود جنگی که در آن همه ارزش‌های اسلامی و انسانی تکریم شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: معظمٌ‌له فرمودند، تجاوز عراق به کشور ایران برای تصرف خاک نبود؛ بلکه برای مقابله با انقلاب بود چرا که استکبار جهانی این‌گونه برای صدام دیکته کرده بود که انقلاب اسلامی باید از بین برود.

رجبی بیان کرد: وقتی انقلابی به وقوع می‌پیوندد ساختار قبلی از بین می‌برد و افراد در کشور بر اساس آرمان‌های انقلاب بنایی را از نو درست می‌کنند وقتی این بنا نوپا باشد عده‌ای به دنبال تجزیه‌طلبی و منفعت‌طلبی هستند تا آن انقلاب را از بین ببرند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: در زمان جنگ بنی‌صدر معتقد بود که زمینی در اختیار دشمنان قرار دهیم تا زمانی برای تصمیم‌گیری را برای دفاع از کشور را به دست آوریم؛ اما امام راحل با رهنمودهای خود جنگ را مردمی کرد بنابراین، در طول عمر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هر کجا به نیروی مردم تکیه کردیم پیروز شدیم؛ اما هر زمان از خودباوری و تکیه بر توان داخلی فاصله گرفتیم ناموفق بودیم.

وی بیان کرد: در جنگ تحمیلی با یک فرمان امام خمینی جوانان وارد جبهه شدند و حضور تمام رزمندگان در دفاع از میهن آگاهانه و از روی بصیرت بود و بر اساس ایمان، تعهد، روحیه جهادی خون خود را به‌پای درخت انقلاب اسلامی نثار کردند.

رجبی با بیان اینکه، وحدت اقشار مختلف مردم و یکپارچگی آنان رمز پیروزی در جنگ هشت‌ساله بود، گفت: اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح اعم از سپاه و بسیج و حمایت بی‌نظیر مردم از آنان باعث شد تا دفاع مقدس به سرمنزل مقصود برسد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی عنوان کرد: دوران جنگ تحمیلی در ایران نوعی وحدت میان اقوام و ادیان در برابر رژیم بعثی شکل گرفت که مهم‌ترین انگیزه آنها نیز در دفاع از کشور، وطن‌پرستی بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته در چنین روزی تلاطمی در کشور ایجاد شده بود که این تنش با جبهه گسترده‌ای مواجه بود که دشمن یک جنگ ترکیبی و شناختی بر علیه نظام آماده کرده بود و مقابل این هجمه‌ها کلیدواژه وحدت‌رویه در راس آن رهبر کبیر انقلاب، مردم و دلسوزان نظام بودند که دست رد بر استکبار جهانی زدند.

رجبی براندازی و آسیب‌زدن به‌نظام اسلامی، تجزیه ایران، ایجاد ناامنی، ناامیدی و وانمودکردن نشنیدن صدای مردم را از اهداف اصلی اغتشاشگران برشمرد و گفت: سال گذشته همین وحدت مردم باعث خنثی‌شدن توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران بار دیگر با وحدت خود شکست سختی بر دشمن تحمیل کردند؛ زیرا شهدا با نثار جان خود نشان دادند که این ما بودن است که ارزش دارد. شهدا اگر دنبال منافع خودشان بودند، می‌توانستند جای رفتن به جبهه‌های حق علیه باطل منافع خود را داشته باشند.

رجبی تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی نیز صدام در اهداف خود ناکام ماند؛ اما دشمنی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها کماکان با انقلاب اسلامی تداوم داشته و دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=23303

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.