• امروز : سه شنبه - ۴ شهریور - ۱۴۰۴
  • برابر با : 3 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Tuesday - 26 August - 2025

تبلیغات کپی برداری شده صدا سیما

  • کد خبر : 164010
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰:۰۰

تبلیغات کپی برداری شده صدا و سیمای کشور می تواند بیانگر عدم وجود اتاق فکر در این نهاد باشد. به گزارش سرویس اجتماعی اروم نیوز جام جهانی فرصت بسیار خوبی بود برای تبلیغاتی که سود بسیاری برای اهالی صدا سیما داشت اما از طرفی جشنواره‌ای بود از کپی کردن تیزرهای تبلیغاتی غرب که در رسانه […]

تبلیغات کپی برداری شده صدا و سیمای کشور می تواند بیانگر عدم وجود اتاق فکر در این نهاد باشد.

به گزارش سرویس اجتماعی اروم نیوز
جام جهانی فرصت بسیار خوبی بود برای تبلیغاتی که سود بسیاری برای اهالی صدا سیما داشت اما از طرفی جشنواره‌ای بود از کپی کردن تیزرهای تبلیغاتی غرب که در رسانه ملی به نمایش درآمد.
با شروع جام جهانی در برزیل و بالا رفتن تب فوتبال در نقاط مختلف دنیا،می‌توان گفت اکثر امور غیرفوتبالی تحت تأثیر این جشن فوتبالی قرار گرفته است.
یکی از این مسائل،تبلیغات تلویزیونی است که به جرأت می‌توان گفت اکثر این تبلیغات رنگ و بوی جام جهانی را به خود گرفته و این تأثیر را می‌توان به فال نیک گرفت چون رنگ تازه ای به تبلیغات داده و تقریبا خبری از آگهی های خسته کننده و بی محتوا نیست.
این نوع از تبلیغاتی که در تلویزیون پخش می‌شود فرصت بسیار خوبی است برای سود بیشتر در صدا و سیما البته ای کاش واقعا تبلیغات ملی در تلویزیون پخش می‌شد نه تبلیغاتی که کپی شده است از تیزر های غربی است.

بر اساس این گزارش ،تعدادی از این تبلیغات تولید خارج است و بسیار پرطرفدار،مانند تبلیغ گوشی سامسونگ که در آن کریستیانو رونالدو به همراه لیونل مسی و چند بازیکن دیگر در این تبلیغ نقش آفرینی می‌کنند.

نوعی تبلیغ دیگر مربوط به احیای فوتبال توسط بازیکنانی مثل رونالدو،نیمار و زلاتان است که شرکت نایک اسپانسر آنهاست و به صورت انیمیشن ساخته شده است.

دو تبلیغ بالا نمونه خارجی بود ولی تبلیغات داخلی به ندرت تولید شده و می‌توان گفت اکثر این تبلیغات به هر نحوی که شده خود را به جام جهانی متصل کرده اند.از اپراتورهای تلفن همراه گرفته تا مواد شوینده و مواد غذایی و لوازم صوتی و تصویری همه و همه متأثر از این اتفاق رنگ و بویی دیگر گرفته است.

شاید می‌توان گفت تا بدین جا هیچ مشکلی وجود ندارد ولی مشکل از جایی شروع می‌شود که پشت این تبلیغات هیچ اتاق فکر و مغز متفکری وجود ندارد و به جای آن یگ گروه جستجوگر و وبگرد به دنبال طرح فکری دیگران برای ساخت تبلیغ خود هستند.البته این موضوع را هم باید متذکر شد که این روزها بازار کپی کاری و سرقت فکری از آثار خارجی در تلویزیون داغ است.

 شرکت میهن به مناسبت بازیهای جام جهانی از محصول جدید خود به نام پریما گلد رونمایی کرده و تبلیغ این محصول را هم با حال و هوای جام جهانی ارائه داده است.به این صورت که فردی بین هواداران تیم رقیب نشسته و با به ثمر رسیدن گل،فریاد گل سرمی‌دهد ولی با خشم هواداران رقیب روبرو می‌شود وبه جای کلمه گل از پریماگلد استفاده کرده و به فردی که در حال فروختن بستنی پریماگلد است،اشاره می‌کند.

در نگاه اول،این تبلیغ و محتوای آن و استفاده از واژه “پریماگلد” به‌جای “گل” بسیار جذاب و هوشمندانه به نظر می‌رسد؛اما در نگاه دوم و با علم به کپی کاری از روی تبلیغ کوکاکولا،جای بسی تأمل است که شرکت میهن اقدام به تقلید از یک تبلیغ خارجی میکند!

تداوم این تقلیدها می‌تواند به دستاوردهای حاصل در طی این سالها ضربه بزرگی وارد کند.از طرفی موضوع دیگری که از لحاظ حیثیتی و اعتباری شاید به این شرکت ضربه بزند،واکنش شرکت کوکاکولا به این کپی کاری است!

 جام جهانی فرصت بسار خوبی بود برای تبلیغاتی که سود بسیاری برای اهالی صدا سیما داشت اما از طرفی جشنواره‌ای بود از کپی کردن تیزرهای تبلیغاتی غرب که در رسانه ملی به نمایش درآمد.

 

 

 دانا

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=164010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.