• امروز : جمعه - ۲۱ شهریور - ۱۴۰۴
  • برابر با : 20 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Friday - 12 September - 2025

تبلیغات اغراق آمیز و هدف دار شبکه های فارسی زبان برای جذب گردشگران ایرانی / مرغ همسایه غاز نیست

  • کد خبر : 206821
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰:۰۰

با فرارسیدن تعطیلات نوروزی، بازار تبلیغات اغراق آمیز و هدف دار شبکه های فارسی زبان برای جذب گردشگران ایرانی نیز داغ می شود که ای کاش مردم ما نگاه اغراق امیز خود را از مرغ همسایه بردارند و آن را غاز نبینند. به گزارش اروم نیوز، امروزه گردشگری به عنوان یک صنعت مهم و استراتژیک […]

با فرارسیدن تعطیلات نوروزی، بازار تبلیغات اغراق آمیز و هدف دار شبکه های فارسی زبان برای جذب گردشگران ایرانی نیز داغ می شود که ای کاش مردم ما نگاه اغراق امیز خود را از مرغ همسایه بردارند و آن را غاز نبینند.

به گزارش اروم نیوز، امروزه گردشگری به عنوان یک صنعت مهم و استراتژیک مطرح است که می تواند سهم قابل توجه و تاثیرگذاری در توسعه جامعه داشته باشد ولی این روند باید با باور پذیری همه آحاد جامعه در این حوزه محقق شود.

که متاسفانه این روزها گردشگری کشورما قصه پر غصه ای دارد چراکه وقتی پیامک های تلفن همراه ما را از سفر به جاذبه های داخلی بازداشته و در عوض با بزک کردن گنجشک همسایه، بلبلی بد آواز می فروشند می توانیم بگوییم که با دست خود تیشه را برای زدن ریشه نوپای گردشگری خودی و تخریب واضح و آشکار مقاصد توریستی داخلی برداشته ایم.

در حالی که کشورهایی مثل امارات و ترکیه به مدد تبلیغات گسترده و هدف دار شبکه های فارسی زبان برای جذب گردشگران ایرانی با هم رقابتی تنگاتگ دارند، برخی داخلی ها نیز آب به آسیاب شان می ریزند و با ارسال پیامک ها سعی می کنند تا گردشگران داخلی را که بدنبال تماشای ایران و ایرانگردی هستند را برای سفر به استانبول و انتالیا و دبی ترغیب کنند ؟

که ای کاش قدری درنگ کنیم و دریابیم که دیگر سهمیه گردشگران به مدد همین رفتار بیگانه پرستی یک سویه شده و در ازای سفر میلیون ها گردشگر ایرانی که به ترکیه، مالزی و دبی سفر می کنند سهم ما از ورود گردشگران خارجی در سال گذشته تنهاحدود یک میلیون نفر بوده است.

در هر صورت لازم است تا برای ارتقای گردشگری داخلی٬ مردم ما نگاه اغراق امیز خود را از مرغ همسایه بردارند و آن را غاز نبینند اصلا همین آذربایجان غربی که به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آن یکی از استان هایی است که دارای ۵۸ منطقه نمونه گردشگری و ۴۹ روستای مصوب در طرح روستاگردی است.

جلیل جباری بالاترین میزان جاذبه های گردشگری این استان را محورهای اشنویه به پیرانشهر، ارومیه به مهاباد و سردشت، ارومیه به میاندوآب و تکاب، ارومیه به سلماس و خوی و خوی به ماکو تعریف می کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای جنگل‌ها، شکارگاه‌ها و نیز آثار تاریخی است،می افزاید: یک هزار و ۴۷۲ اثر تاریخی نیز در استان به ثبت ملی رسیده است.

جباری با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های گردشگری بی‌شماری است اظهار می کند: امیدواریم با آغاز سال نو بتوانیم میزان گردشگر بیش‌تری را جذب این اماکن گردشگری کنیم.

وی با اعلام اینکه بیشترین میزان ورودی مسافرین به ترتیب از مبادی گمرکات بازگان، پیرانشهر، سروی ارومیه، مرز رازی خوی و پلدشت است عنوان می کند: طی سالجاری ۳۰۰ هزار و ۲۷۳ نفر در مراکز اقامتی و هتل های استان اقامت داشته و یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۱۳۱ نفر نیز از موزه ها، کاخ موزه ها، اماکن تاریخی و طبیعی استان بازدید کرده اند.

جباری می افزاید: مسجد جامع، بازار و سه گنبد در ارومیه، تخت سلیمان تکاب، قره کلیسای چالدران، کاخ موزه باغچه جوق ماکو، غار سهولان مهاباد و تپه حسنلوی نقده از جمله آثاری هستند که به ترتیب بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص داده اند.

با این حال با آمارهای موجود در تعداد سفرهای تفریحی خارجی و هزینه‌های اضافی که در آن‌ها صورت می‌گیرد از یکسو و این همه ظرفیت داخلی گردشگری و اماکن ناشناخته که در کشورمان داریم از سوی دیگر٬ بی‌انصافی است که مردم ما نگاه اغراق امیز خود را از مرغ همسایه برندارند و آن را غاز بینند.

رویا طاهری

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=206821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.