تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

بیمارستان شاهین‌دژ با کمبود دستگاه دیالیز مواجه است

  • کد خبر : 12540
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۶
بیمارستان شاهین‌دژ با کمبود دستگاه دیالیز مواجه است

سلطانی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با بیان اینکه در بیمارستان شاهین‌دژ با کمبود وسایل دیالیز روبرو هستیم اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل حال حاضر بیماران دیالیزی در این شهرستان کمبود دستگاه‌های دیالیز است. وی افزود: در حال حاضر به ۵۳ بیمار دیالیزی در این شهرستان، خدمات دیالیزی ارائه می‌شود؛ اما متأسفانه تمامی امکانات دیالیز […]

سلطانی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با بیان اینکه در بیمارستان شاهین‌دژ با کمبود وسایل دیالیز روبرو هستیم اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل حال حاضر بیماران دیالیزی در این شهرستان کمبود دستگاه‌های دیالیز است.

وی افزود: در حال حاضر به ۵۳ بیمار دیالیزی در این شهرستان، خدمات دیالیزی ارائه می‌شود؛ اما متأسفانه تمامی امکانات دیالیز فرسوده بوده و بیشتر از عمر مفیدشان کارکرد داشته‌اند بنابراین هزینه‌های زیادی برای بیمارستان متحمل می‌شود.

مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌دژ همچنین به کمبود لوازم‌یدکی و اقلام و تجهیزات دستگاه‌های دیالیز اشاره کرد و گفت: تعمیر و یا سرویس دستگاه‌های دیالیز باتوجه‌به تعداد بیماران دیالیزی سبب نارضایتی و معطلی آنان در محل بیمارستان شده است.

وی عنوان کرد: این مسئله چنان مهم است که به دغدغهٔ بیماران دیالیزی و خانواده‌های آن‌ها بدل شده است چرا که بسیاری از این بیماران باید هفته‌ای سه مرتبه دیالیز شوند.

سلطانی تصریح کرد: در این بیمارستان هفته‌ای ۱۵۹ جلسه خدمات دیالیزی به بیماران ارائه می‌شود که کمبود و قدیمی بودن دستگاه‌های دیالیز و سایر تجهیزات درمانی باعث بروز مشکلات متعدد برای بیماران کلیوی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ دستگاه دیالیز در بیمارستان شاهین‌دژ وجود دارد، عنوان کرد: اکنون به هفت‌دستگاه گرمبرو نیاز داریم تا خدمات بهتر و با استاندار بالا ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: بیماری کلیوی یکی از اختلالات مهمی است که علاوه بر درگیری جسم، روح و روان و معیشت زندگی فرد و خانوادهٔ او را تحت شعاع قرار می‌دهد، بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، سالانه با روند روبه‌رشدی از بیماری‌های کلیوی روبرو هستیم؛ بنابراین تجهیز و نوسازی دستگاه‌های دیالیز باید مدنظر مسئولان ذی‌ربط باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=12540

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.