تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

بزرگان اهل‌سنت برای امام رضا (ع) احترام خاصی قائل هستند  

  • کد خبر : 19977
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
بزرگان اهل‌سنت برای امام رضا (ع) احترام خاصی قائل هستند   

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ ضمن تسلیت شهادت هشتمین پیشوای معصوم، حضرت امام رضا (ع) بر همه مسلمانان جهان اسلام اظهار کرد: بر اساس فرموده پیامبر اکرم (ص)، قرآن و اهل‌بیت جدای از هم نیستند؛ بنابراین اهل‌سنت نیز با پیروی از این حدیث گران‌قدر، مقام اهل‌بیت به‌خصوص امام رضا (ع) را […]

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ ضمن تسلیت شهادت هشتمین پیشوای معصوم، حضرت امام رضا (ع) بر همه مسلمانان جهان اسلام اظهار کرد: بر اساس فرموده پیامبر اکرم (ص)، قرآن و اهل‌بیت جدای از هم نیستند؛ بنابراین اهل‌سنت نیز با پیروی از این حدیث گران‌قدر، مقام اهل‌بیت به‌خصوص امام رضا (ع) را گرامی می‌دارند.

وی تصریح کرد: شیعه و سنی همواره باهم با اتحاد و همبستگی داشته و به امام رضا (ع) و اهل‌بیت (ع) ارادت خاصی دارند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به اینکه علما و شاعران اهل‌سنت ارادت خاصی به امام رضا (ع) داشتند، گفت: آری همه علمای و بزرگان اهل‌سنت ارادت قلبی به اهل‌بیت دارند تا جایی مولانا خالد یکی از علمای اهل‌سنت، فقیه و دانشمند در برگشت سفر خود از کشور هند مجذوب بارگاه امام رضا (ع) شده و سال‌ها به زائران امام رضا (ع) خدمت کرده است.

وی با بیان اینکه، روایات زیادی در باب فضیلت زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) در منابع و کتب اهل‌سنت ذکر شده است، تصریح کرد: محبت و مودت اهل‌بیت بر همه واجب است و بی‌حرمتی و توهین و جسارت به ساحت آنان کفر است.

کلشی‌نژاد تأکید کرد: ما به‌عنوان مسلمان موظفیم به اهل‌بیت پیامبر (ص) احترام بگذاریم و به خاندان حضرت رسول اکرم محبت و ارادت کنیم.

وی با اشاره به اینکه، امام رضا (ع) نه‌تنها متعلق به مذاهب اسلام بلکه متعلق به همه بشریت است، گفت: بزرگان اهل‌سنت برای امام رضا (ع) جایگاه و احترام خاصی قائل هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=19977

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.