تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
رئیس بسیج رسانه آذربایجان غربی خبر داد:

برگزاری رویداد رسانه‌ای طنین در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 62232
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
برگزاری رویداد رسانه‌ای طنین در آذربایجان‌غربی
رئیس بسیج رسانه آذربایجان‌غربی گفت: رویداد رسانه‌ای طنین به‌ عنوان نخستین دوره استانی جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، حجت منتظر خراسان صبح امروز ۱۱ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه و در مراسم رونمایی از پوستر رویداد طنین در استان، با اشاره به سومین سال برگزاری جشنواره ملی حریم رسالت، اظهار کرد: هدف این جشنواره تبیین نقش و توانمندی زنان در جامعه است.

وی با تأکید بر محوریت زن و رسانه در این رویداد رسانه‌ای ادامه داد: زنان همیشه در جایگاه‌های مختلف جامعه حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌اند. بنابراین، نیاز احساس شد تا جشنواره‌ای با عنوان رویداد طنین در استان‌ها برای تبیین این نقش برگزار شود.

منتظر خراسان تصریح کرد: لازم است نقش بانوان در جامعه تبیین شود و این موضوع باید به یک گفتمان تبدیل شود.

وی افزود: این جشنواره در قالب‌های متنوعی مانند موشن‌گرافی، گزارش، عکس، فیلم، یادداشت، مستند و… برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۳۰ شهریور است.

رئیس بسیج رسانه آذربایجان غربی با بیان محورهای رویداد طنین شامل روایت زندگی بانوان موفق ایرانی، واقعیت زندگی زنان در کشورهای غربی، پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی، حیا و پوشش در سلامت جامعه، و نقش زن در تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به جشنواره حریم رسالت در وبسایت harimeresalat.com و به رویداد استانی طنین به آدرس تلگرام ایتا rooydad_resaneh_ag@ ارسال کنند.

زن مسلمان ایرانی می‌تواند الگویی برای زنان جهان

موسویان، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان نیز در این جلسه افزود: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و در مراحل مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تبیین نقش زنان در اجتماع، گفتمان انقلاب در حوزه زن و خانواده، و توجه به احیای هویت زن مسلمان ایرانی از اهداف برگزاری رویداد طنین است.

موسویان تاکید کرد: زن مسلمان ایرانی می‌تواند الگویی برای زنان جهان باشد و در این راستا برای تقویت و تبیین سبک زندگی ایرانی-اسلامی باید گام‌های اساسی برداشته شود.

وی همچنین به برگزاری جشنواره فردُخت برای اولین بار در استان اشاره کرد و افزود: این جشنواره در حوزه صنعت و مد لباس با محورهای مختلف از جمله ارائه نمونه کار دوخته شده، طراحی دستی، و ارائه آثار علمی برگزار می‌شود. ثبت‌نام در این جشنواره تا ۱۰ مهر تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ مهرماه به https://eitaa.com/Fardokht_azargharbi ارسال کنند.

موسویان افزود: جشنواره فردُخت با هدف ترویج و تقویت گفتمان اسلامی در صنعت و مد لباس طراحی شده است. این رویداد فرصتی مناسب برای طراحان و هنرمندان است تا توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مختلف به نمایش بگذارند و در راستای احیای فرهنگ و هویت اسلامی-ایرانی گام بردارند.

گفتنی است برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به بازتعریف مد اسلامی و ارائه جایگزین‌های مناسب برای پوشش زنان مسلمان کمک کند. این جشنواره همچنین بستری برای تعامل و تبادل نظر میان فعالان این حوزه فراهم می‌آورد.

انتهای خبر/ و

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62232
  • منبع : بسیج رسانه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.