تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
اروم‌نیوز گزارش می‌دهد؛

بخشندگی دلی بزرگ می‌خواهد

  • کد خبر : 62236
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
بخشندگی دلی بزرگ می‌خواهد
در محله حسین‌آباد ارومیه کودکان و نوجوانان با دلی بزرگ و محبت به اهل بیت (ع) ایستگاه صلواتی برپا کردند که نه تنها روحیه خدمت به دیگران را در جامعه تقویت کرد بلکه نشان داد که بخشندگی و ایثار، نیازی به سن و سال ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز»؛ فرهنگ بخشندگی و مهربانی از ارزش‌های والای انسانی است که از کودکی باید در افراد نهادینه شود کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه، آنچه را که می‌بینند و می‌شنوند به عنوان الگو می‌پذیرند و به آن عمل می‌کنند این نکته نشان می‌دهد که آموزش ارزش‌های اخلاقی و دینی به آنها چقدر مهم است در همین راستا، اقدامی جالب و تأثیرگذار از سوی گروهی از کودکان و نوجوانان محله حسین‌آباد ارومیه صورت گرفت که نشان‌دهنده عمق ایمان و محبت آنها به اهل بیت (ع) و آموزه‌های دینی است

در سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، گروهی از کودکان و نوجوانان محله حسین‌آباد ارومیه با الهام از آموزه‌های دینی و فرهنگ بخشندگی، تصمیم گرفتند که در این روز مقدس به مردم خدمت کنند، این کودکان و نوجوانان با جمع‌آوری پول‌های دستی و جیبی خود یک ایستگاه صلواتی در محله‌شان دایر کردند و هدف آنها از این اقدام، بزرگداشت این روزهای مهم و ارائه خدمات به رهگذران و همسایگان بود.

بخشندگی و خدمت، درس بزرگان به ما است

یکی از این نوجوانان به نام علی، در گفتگو با خبرنگار اروم‌نیوز درباره انگیزه این کار گفت: ما همیشه از بزرگترها شنیده‌ایم که بخشندگی و خدمت به دیگران از ارزش‌های والای دینی ماست این ایده از چند هفته قبل به ذهنمان رسید که با پول‌های خودمان یک ایستگاه صلواتی درست کنیم تا هم خودمان در این امر خیر شریک شویم و هم به دیگران خدمت کنیم.

زهرا، یکی دیگر از کودکان شرکت‌کننده در این اقدام، افزود: ما از بچگی یاد گرفته‌ایم که محبت به اهل بیت (ع) و خدمت به مردم، از جمله کارهایی است که خدا دوست دارد، برای همین، دوست داشتیم که ما هم سهمی در این کار داشته باشیم و خوشحالیم که توانستیم این ایستگاه را دایر کنیم.

این ایستگاه صلواتی که با عشق و علاقه این کودکان و نوجوانان برپا شده بود، مورد استقبال بسیاری از مردم محله قرار گرفت رهگذران و همسایگان با دیدن این حرکت زیبا و صادقانه، با تحسین و تشویق از آنها قدردانی کردند و این اقدام را الگویی برای دیگر کودکان و نوجوانان دانستند.

محمد، یکی دیگر از بچه‌های این گروه، با بیان اینکه این کار باعث شد احساس کنیم که می‌توانیم به عنوان یک کودک هم کاری بزرگ انجام دهیم، اظهار داشت: اینکه همه با هم همکاری کردیم و توانستیم ایستگاه صلواتی را راه‌اندازی کنیم، خیلی به ما انرژی و اعتماد به نفس داد، امیدوارم که بتوانیم در آینده هم کارهای بیشتری برای خدمت به مردم و بزرگداشت اهل بیت (ع) انجام دهیم.

این حرکت کوچک ولی بسیار ارزشمند، نشان‌دهنده رشد و پرورش فرهنگی این کودکان و نوجوانان در سایه آموزه‌های دینی و اخلاقی خانواده‌ها و جامعه است بی‌شک، چنین اقدامات ساده‌ای می‌تواند تأثیرات بزرگی بر جامعه و نسل‌های آینده داشته باشد و به ترویج فرهنگ بخشندگی و محبت کمک کند.

افتخار می‌کنم که چنین فرزندی بزرگ کرده‌ام

لیلا مادر یکی از این کودکان که نقش مهمی در حمایت و تشویق فرزندش برای شرکت در این اقدام خیرخواهانه داشته است، با اشاره به اهمیت تربیت دینی و اخلاقی کودکان، گفت: وقتی فرزندم علی به من گفت که قصد دارد با دوستانش ایستگاه صلواتی راه‌اندازی کند، بسیار خوشحال شدم، این نشان می‌دهد که آموزه‌های دینی که ما به آنها یاد داده‌ایم در دل و جان‌شان نفوذ کرده است.

وی با افتخار از همکاری و تلاش فرزندش و دوستانش سخن گفت و افزود: این بچه‌ها با پول‌های اندک خود و بدون هیچ‌گونه انتظار و چشم‌داشتی، تصمیم گرفتند که در این روزهای مهم به مردم خدمت کنند وقتی دیدم که چطور با اشتیاق و انگیزه پول‌هایشان را جمع می‌کنند و برای برپایی ایستگاه صلواتی برنامه‌ریزی می‌کنند، از ته دل احساس افتخار و خوشحالی کردم.

این مادر با تاکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه والدین، تربیت صحیح فرزندان و آموزش ارزش‌های انسانی و دینی به آنهاست؛ گفت: این گونه اقدامات نشان می‌دهد که اگر ما به عنوان والدین الگوی خوبی برای فرزندانمان باشیم و ارزش‌های اخلاقی و دینی را به آنها بیاموزیم، آن‌ها نیز این آموزه‌ها را در زندگی خود به کار خواهند گرفت، من و پدر علی همیشه سعی کرده‌ایم که او را به محبت و خدمت به دیگران تشویق کنیم و حالا می‌بینم که تلاش‌هایمان نتیجه داده است.

در پایان، این مادر با ابراز خوشحالی از این که فرزندش و دیگر کودکان محله توانسته‌اند با یک حرکت ساده اما ارزشمند، دل‌های زیادی را شاد کنند، اظهار داشت: امیدوارم این روحیه‌ بخشندگی و همکاری در این کودکان همیشه باقی بماند و در آینده نیز به افرادی خدمت‌گزار و خیرخواه تبدیل شوند.

کودکان با ایستگاه صلواتی دل‌ها را گرم کردند

یکی از رهگذران محله حسین‌آباد ارومیه که در روز ارتحال نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز گفت: وقتی از کنار این ایستگاه صلواتی عبور می‌کردم و دیدم که کودکان با این همه عشق و شور در حال خدمت به مردم هستند، واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم، این حرکت آنها به ما یادآوری می‌کند که محبت به اهل بیت (ع) هیچ‌وقت محدود به سن و سال نیست.

این رهگذر با اشاره به تأثیر این اقدام بر روحیه رهگذران، ادامه داد: دیدن این صحنه‌ها برای همه ما، مخصوصاً در چنین روزهایی، بسیار آرامش‌بخش و روحانی است، وقتی دیدم که بچه‌ها از پول‌های جیبی خودشان برای برپایی این ایستگاه استفاده کرده‌اند و بدون هیچ توقعی به دیگران خدمت می‌کنند، احساس کردم که هنوز هم ارزش‌های دینی و فرهنگی ما زنده است و این نسل جدید به خوبی این ارزش‌ها را درک کرده‌اند.

وی همچنین از اهمیت این‌گونه فعالیت‌های جمعی در تقویت روحیه همبستگی و خدمت به جامعه گفت و افزود: این کودکان با این کارشان به ما بزرگ‌ترها درس بزرگی دادند، آن‌ها نشان دادند که چگونه با یک حرکت ساده و از صمیم قلب، می‌توان در خدمت به مردم و یادآوری ارزش‌های دینی نقش‌آفرینی کرد، این ایستگاه صلواتی نه تنها به من انرژی مثبت و امید داد، بلکه باعث شد که به فکر بیفتم چگونه می‌توانم به‌عنوان یک عضو جامعه، در ترویج فرهنگ عاشورا و محبت به اهل بیت (ع) سهمی داشته باشم.

در پایان، این رهگذر با تقدیر از این کودکان و خانواده‌های آن‌ها، اظهار داشت: امیدوارم این روحیه‌ خدمت به مردم و عشق به اهل بیت (ع) در وجود این کودکان همیشه زنده بماند و بتوانند در آینده نیز به عنوان اعضای فعال و خیرخواه جامعه به دیگران خدمت کنند.

حرکت صادقانه کودکان نشان از محبت به اهل بیت (ع)

صادق یکی از مردان میانسال محله حسین‌آباد ارومیه که به عنوان پیرغلام دربار امام حسین (ع) شناخته می‌شود، با دیدن اقدام زیبا و ارزشمند کودکان و نوجوانان محله در برپایی ایستگاه صلواتی، با چشمانی پر از اشک و لبخندی بر لب، گفت: این کودکان با این حرکت خود، درس بزرگی به ما دادند دیدن این‌که بچه‌ها با این سن کم، چنین عشق و ارادتی به اهل بیت (ع) دارند، واقعاً دلگرم‌کننده است.

وی که سال‌ها در مجالس عزاداری و مراسم مذهبی خدمت کرده و همواره به ترویج فرهنگ عاشورا پرداخته است، افزود: این کار بچه‌ها نشان‌دهنده آن است که عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) در نسل‌های بعدی نیز زنده است وقتی می‌بینم که این جوانان با چه ذوق و اشتیاقی در این ایستگاه صلواتی فعالیت می‌کنند، یاد روزهای جوانی خودم می‌افتم که با همین شور و حرارت به خدمت در مجالس اهل بیت (ع) می‌پرداختم.

این پیرغلام با اشاره به اهمیت تربیت دینی در خانواده‌ها، بیان کرد: والدین این بچه‌ها باید به خود ببالند که چنین فرزندانی پرورش داده‌اند، این عشق و ارادت به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) از دل خانواده‌ها و تربیت صحیح آن‌ها نشأت می‌گیرد من همیشه گفته‌ام که محبت به اهل بیت (ع) باید از کودکی در دل‌ها نهادینه شود و این بچه‌ها نشان دادند که این محبت به خوبی در وجودشان جا افتاده است.

وی همچنین به تاثیر این‌گونه فعالیت‌های مذهبی بر جامعه و فرهنگ اشاره کرد و گفت: حرکت‌های ساده و صادقانه‌ای مانند این ایستگاه صلواتی می‌تواند جرقه‌ای باشد برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و محبت به اهل بیت (ع) در دل مردم. این بچه‌ها نه تنها خودشان در حال خدمت هستند، بلکه با این کارشان به ما بزرگترها هم یادآوری می‌کنند که باید همیشه در مسیر خدمت به اهل بیت (ع) و ترویج فرهنگ حسینی قدم برداریم.

گزارش از نجیبه معصومی سرای

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62236
  • نویسنده : نجیبه معصومی سرای

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.