تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024

ایران در مقابل ناامنی مرزهایش ساکت نمی‌نشیند

  • کد خبر : 20492
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
ایران در مقابل ناامنی مرزهایش ساکت نمی‌نشیند

به گزارش اروم نیوز  حسن همتی در گفتگو با خبرنگار درناسسی، با بیان اینکه مهلت ایران و نیروی زمینی ⁧سپاه⁩ برای خلع سلاح تروریست‌ها در اقلیم کردستان به پایان رسیده اظهار کرد: طبق توافق‌نامه امنیتی بین ایران و عراق گروه‌های منحله در بخش کردستان عراق بایستی فعالیت این گروه را محدود و برای ایجاد امنیت […]

به گزارش اروم نیوز  حسن همتی در گفتگو با خبرنگار درناسسی، با بیان اینکه مهلت ایران و نیروی زمینی ⁧سپاه⁩ برای خلع سلاح تروریست‌ها در اقلیم کردستان به پایان رسیده اظهار کرد: طبق توافق‌نامه امنیتی بین ایران و عراق گروه‌های منحله در بخش کردستان عراق بایستی فعالیت این گروه را محدود و برای ایجاد امنیت از مرز به‌دور باشند.

وی ادامه داد: به دلیل حضور این گروه‌های تروریستی در نزدیکی مرز در برخی مواقع با وجود برخی خلع‌ها در مرز به‌راحتی از مرزهای ایران عراق ورود و خروج داشته و عوامل آنان به داخل کشور اسلحه وارد و ایجاد ناامنی می‌کردند.

همتی تأکید کرد: در حال حاضر ایران در حفظ تمامیت ارضی در اوج اقتدار قرار داشته و به طور طبیعی اجازه نخواهد داد هیچ کشوری تحرکاتی در مرز علیه ایران انجام دهد.

نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از طرف احزاب منحله شمال عراق بارها مشاهده شده ناامنی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: دولت عراق دولتی حاکمی است و از طرف ایران تذکر داده شد که در جهت جمع‌آوری این نیروها اقدام جدی انجام داده و اگر این اقدام را انجام ندهند خود نیروهای ایرانی اقدام به جمع‌آوری و حذف و پاکسازی خواهند کرد.

همتی با بیان اینکه 28 شهریورماه آخرین‌مهلت برای جمع‌آوری این گروه ها از مرز بوده است گفت: طبق اطلاعات به‌دست‌آمده تعدادی از مقررها از نیروها خالی شده، اما مابقی به طور کامل خالی نشده اند و خواست ما اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی است.

وی با بیان اینکه طبق توافق‌نامه امنیتی باید نیروهای عراقی در مرز استقرار یابند تا از شیطنت‌های اعضای منحله جلوگیری شود عنوان کرد: اگر این توافق‌نامه اجرای شود که موارد طبق توافق‌نامه پبش خواهد رفت، اما اگر اجرای نشود کشور عراق مطمئن باشد که ایران خود اقدام به پاک‌سازی نیروهای تروریستی خواهد کرد.

همتی یادآور شد: طبق سنوات گذشته شاهد اقدامات مقابله ای با تروریست از سوی ایران بودیم و کشور ایران در مقابل گروههای مختلف که اقدام به ایجاد ناامنی در منطقه کند ساکت نخواهد ماند.

نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: ایران علیه هر کشور و گروه‌های که علیه مرزهای ایران تعرضی داشته باشد ساکت نخواهد نشست.

همتی در خصوص تحرکات منطقه قفقاز گفت: کشور آذربایجان تحرکاتی علیه ارمنستان انجام داده و کشور ایران به‌عنوان کشور ثالث خواهان باقی‌ماندن وضعیت موجود است و تعرض هر کشوری به کشور دیگر غیرقابل‌قبول بوده و به دلیل هم‌جواری به فکر دوستی هستیم.

وی اضافه کرد: اگر بین این تعرض‌ها در هر شرایطی منافعی از ایران چه مادی و معنوی ضابع شود ایران به دنبال مواضع خاص خود خواهد بود

همتی عنوان کرد: اجرای توافقنامه امنیتی میان ایران و عراق تأثیر تعیین‌کننده‌ای در کاهش و مدیریت چالش‌های امنیتی ناخواسته بین ایران و عراق دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=20492

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.