به گزارش اروم نیوز، امیر جوانکیا اظهار کرد: با هدف کاهش ارباب رجوع به اداره مرکزی ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی که با اداره ثبت ارومیه در یک ساختمان قرار دارد کار تقسیم این اداره به سه بخش مجزا آغاز شده و تاکنون منطقه یک آن در خیابان ورزش و منطقه دوم در خیابان والفجر راهاندازی شده است.
وی افزود: بهزودی منطقه سوم اداره ثبت اسناد و املاک ارومیه نیز در بخش غربی این شهر راهاندازی میشود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت: تا پیش از این ۱۵ اداره ثبت شهرستانی در استان فعالیت داشت که به تازگی این تعداد به ۲۱ مورد افزایش یافته و در شهرستانهای شوط و پلدشت نیز بهزودی اداره ثبت اسناد و املاک راهاندازی میشود.
وی تصریح کرد: برای کیفیسازی خدمات در اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی، کارکنان این اداره نیز از یکسال گذشته از ۳۸۰ نفر به حدود ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.
جوانکیا اظهار داشت: برای ساختمان در حال احداث اداره کل ثبت اسناد و املاک ارومیه که در مجاورت ساختمان فعلی این اداره در فلکه خیرین قرار دارد ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و علاوه بر آن سه هزار و ۸۰۰ میلیون ریال نیز برای حوزه تعمیر و تجهیز عمرانی این اداره کل در سال ۹۴ تخصیص پیدا کرده است.
وی افزود: در اجرای قانون تعیین تکلیف ارضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی ۶۷ هزار پرونده در آذربایجان غربی تشکیل شده که ۷۴ درصد از این پروندهها مورد رسیدگی قرار گرفته است.
تسنیم
انتهای پیام/