تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
رئیس اتاق بازرگانی ارومیه مطرح کرد:

افزایش ۳۵درصدی صادرات از مرزهای آذربایجان غربی

  • کد خبر : 62137
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
افزایش ۳۵درصدی صادرات از مرزهای آذربایجان غربی
رئیس اتاق بازرگانی ارومیه از افزایش ۳۵درصدی صادرات از مرزهای آذربایجان‌غربی طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « اروم نیوز» قاسم کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اتاق بازرگانی تشکل مردم نهاد است و در روزهای غم و شادی در کنار مردم باشد و اتاق بازرگانی ارومیه همیشه در کنار مردم بوده و در زمان زلزله ترکیه ۱۰۰۰ عدد چادر به عنوان اولین نهاد و تشکل مردمی به ترکیه ارسال کرد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در سال ۱۳۴۴ تأسیس شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای اقتصادی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند. این اتاق به عنوان پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولت عمل می‌کند و هدف اصلی آن حمایت از صنعتگران، بازرگانان و معدن‌کاران منطقه است.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: اتاق بازرگانی ارومیه دارای هشت کمیسیون تخصصی است که شامل کمیسیون‌های بازار پول و سرمایه، مالیات، کار و تأمین اجتماعی، بازرگانی، حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک، توسعه صادرات و مدیریت واردات، سرمایه‌گذاری، اقتصاد هنر و ورزش و گردشگری، صنعت، کشاورزی، آب، محیط زیست و صنایع غذایی و تبدیلی، معادن و صنایع معدنی و کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناور است.

وی گفت: این اتاق همچنین نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود محیط کسب و کار در منطقه دارد و با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی به ارتقاء دانش و مهارت‌های اعضای خود می‌پردازد.

کریمی با اشاره به تجارت و صادرات محصولات افزود: طی یک‌ونیم سال گذشته شاهد افزایش ۳۵ درصدی صادرات با همکاری بین اتاق بازرگانی و استانداری از مرزهای استان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین معدن تیتانیوم خاورمیانه در این استان و ۵٢ نوع کانی معدن و بزرگترین طلای کشور در استان وجود دارد.

کریمی با اشاره به صنایع تولیدی در استان عنوان کرد: تولید ۲۵ درصد قند کشور، تولیدات نساجی، و قطب تریلی‌سازی کشور را در استان شاهد هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به صنعت کشاورزی افزود: آذربایجان غربی دومین استان از لحاظ منابع آبی و تولیدات باغی و کشاورزی با ۳.۵ میلیارد توان تولید است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اتاق بازرگانی طی یک‌‌ ونیم سال گذشته به صدور کارت‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: تاکنون تعداد ۲هزار و ۶۶۳ کارت بازرگانی صادر و با چهار کشور ترکیه، عمان، عراق و ارمنستان تفاهم‌نامه امضا شده است.

وی در پایان خواستار حمایت بیشتر رسانه ها برای توسعه اقتصادی و ارائه تحلیل ها و نشست با فعالان تجاری و تولیدکنندگان شد.

انتهای خبر/ و

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62137

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.