تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی تردد زائران در تمرچین

  • کد خبر : 62129
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
افزایش ۱۰ درصدی تردد زائران در تمرچین
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی گفت: بر اساس گزارشات ارسالی طی شبانه‌روز گذشته، در مجموع 4 هزار و 682 نفر از پایانه مرزی تمرچین عبور کرده‌اند که در مقایسه با سال قبل که 4 هزار و 232 نفر بود، افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» اظهار کرد: تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. این آمار نشان می‌دهد که حضور زائران در این پایانه، روند رو به رشدی داشته است و با توجه به استقبال بیشتر از این مراسم، امکانات و خدمات بیشتری برای رفاه حال زائران فراهم شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارشات ارسالی طی شبانه‌روز گذشته، در مجموع 4 هزار و 682 نفر از پایانه مرزی تمرچین عبور کرده‌اند که در مقایسه با سال قبل که 4 هزار و 232 نفر بود، افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهداین افزایش نشانگر اهمیت بالای مراسم اربعین در میان مسلمانان است و سازماندهی مناسب در مدیریت ترددها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ترددها در پایانه مرزی تمرچین به صورت آرام و روان در حال انجام است، تصریح کرد: روز گذشته یک هزار و 996 ۱۹۹۶ زائر به کشور وارد و دو هزار و 686 زائر نیز از کشور خارج شده‌اند.

وی تصریح کرد: از نظر ورودی، این آمار ۲۶ درصد افزایش و از نظر خروجی نیز یک درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. این آمار می‌تواند نشان‌دهنده تمایل بیشتر زائران به شرکت در مراسم اربعین باشد.

دست‌نشان یادآور شد که در این بازه زمانی، یک هزار و 217 زائر ایرانی وارد کشور شده و یک هزار و 839 زائر نیز از کشور به سمت عتبات عالیات تردد کرده‌اند. این ارقام نشان‌دهنده هماهنگی موثر در انتقال زائران و همچنین تلاش برای بهبود خدمات ارائه‌شده به آن‌ها است.

وی در خصوص مجموع ترددها از زمان آغاز طرح اربعین که از ۱۶ مرداد سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: طی هفت روز گذشته، بیش از ۲۸ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین به عتبات عالیات مشرف شده‌اند که نسبت به مدت زمان سال قبل که ۲۱ هزار و ۷۱۱ نفر بود، افزایش تردد را نشان می‌دهد، این افزایش به خوبی نشان می‌دهد که طرح‌های تسهیل‌کننده سفر زائران به نتیجه رسیده و تأثیر مثبتی داشته است.

انتهای خبر/م

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62129
  • نویسنده : نجیبه معصومی سرای

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.