تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی خبر داد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲۱ پروژه گازرسانی در هفته دولت

  • کد خبر : 62189
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲۱ پروژه گازرسانی در هفته دولت
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲۱ پروژه گازرسانی در استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها نشان‌دهنده تعهد دولت به گسترش زیرساخت‌های انرژی در مناطق روستایی و بهبود کیفیت زندگی روستاییان است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ علی‌رضا شیخی صبح امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲۱ پروژه گازرسانی در استان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها نشان‌دهنده تعهد دولت به گسترش زیرساخت‌های انرژی در مناطق روستایی و بهبود کیفیت زندگی روستاییان است.

وی تصریح کرد: این اقدام گام بزرگی در راستای تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فاصله توسعه‌یافتگی میان مناطق شهری و روستایی محسوب می‌شود، شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اجرای این پروژه‌ها قصد دارد تا بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی را به عنوان یکی از نیازهای اساسی خانوارهای روستایی، به حداکثر برساند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین طی هفته دولت امسال، ۸۵ پروژه گازرسانی روستایی با صرف اعتباری بالغ بر 4 هزار و 460 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که با بهره‌مندی این روستاها از نعمت گاز، 9 هزار و 827 خانوار روستایی از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: این میزان سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده اهمیت و اولویت دولت در گسترش شبکه گازرسانی و ارتقای سطح رفاه اجتماعی در مناطق کمتر توسعه‌یافته است که با گازرسانی به این تعداد خانوار، علاوه بر افزایش راحتی و ایمنی در استفاده از انرژی، کاهش مصرف سوخت‌های سنتی و کمک به حفظ محیط زیست نیز از اهداف محقق‌شده خواهد بود.

شیخی با بیان اینکه این روستاها در ۱۲ شهرستان مختلف استان توزیع شده‌اند، بیان کرد: ۴۹ روستا از این تعداد مربوط به ارومیه، هشت روستا به سلماس، ۶ روستا به چایپاره، پنج روستا به بوکان، چهار روستا به نقده و مابقی به شهرستان‌های مهاباد، شاهین‌دژ، میرآباد، سردشت، اشنویه، پیرانشهر و ماکو اختصاص دارد.

وی همچنین عنوان کرد: همزمان با هفته دولت، کلنگ پروژه گازرسانی به ۳۶ روستا نیز بر زمین زده خواهد شد که این تعداد روستا شامل یک هزار و 495 خانوار خواهد بود.

شیخی بیان کرد: این پروژه‌های جدید در مرحله اجرا قرار دارند و انتظار می‌رود با تخصیص بودجه و مدیریت موثر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند گازرسانی به این مناطق جدید، نه تنها زندگی روزمره ساکنان را بهبود می‌بخشد، بلکه بسترهای لازم برای توسعه صنایع کوچک و متوسط و افزایش اشتغال محلی را نیز فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی افزود: برای اجرای این پروژه‌ها، یک هزار و 510 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است، ۳۱ مورد از این روستاها مربوط به محورهای اسلام‌آباد و بیتوش سردشت است و پنج روستا نیز مربوط به محور نوآباد شهرستان میرآباد می‌باشد.

شیخی با بیان اینکه میانگین کشوری خانوارهای روستایی بهره‌مند از گاز ۸۶ درصد است، تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های در دست اجرای فعلی، در پایان امسال ما از میانگین کشوری عبور خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: این دستاورد مهم برای استان، حاصل تلاش‌های مستمر و برنامه‌ریزی دقیق در جهت توسعه زیرساخت‌های گازرسانی است دستیابی به این هدف، نشان از تعهد و توانمندی مدیران و مسئولان استانی در مدیریت منابع و اجرای پروژه‌های عمرانی دارد.

شیخی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت اتمام همه پروژه‌های گازرسانی روستایی، ۹۷ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

گفتنی است ؛ این هدف بلندمدت، نقطه عطفی در توسعه زیرساخت‌های انرژی استان آذربایجان‌غربی خواهد بود و به استان امکان می‌دهد تا به یکی از پیشروان گازرسانی در سطح کشور تبدیل شود.

بهره‌مندی ۹۷ درصدی خانوارهای روستایی از گاز طبیعی، می‌تواند به طور چشمگیری کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی را در این مناطق ارتقا دهد و زمینه‌ساز توسعه پایدار و متوازن در سراسر استان باشد.

انتهای خبر/م

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62189

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.