به گزارش اروم نیوز، چرا اکثر افرادی که تجربه بازی های قدیمی بچه های دیروز را دارند این گونه بازی ها را بهتر از بازی های کامپیوتری بچه های امروز می دانند.
بازی های قدیمی بچه های دیروزی علاوه بر این که می توانست موجبات تفریح و سرگرمی کودکان را فراهم کند فرصتی را نیز برای ورزش و شادابی را نیز فراهم می کرد.
توسعه بازی های کامپیوتری علاوه بر این که ضررهای روانی و جسمانی به بچه های امروزی می زند فرصت ورزش و شادابی را نیز از آنان گرفته و آنان را به یک جا نشینی، نبود تحرک و فاصله گرفتن از کانون گرم خانواده سوق می دهد.
به گزارش مجله اینترنتی برترین ها، بازیهای سنتی قدیمی همچون هفت سنگ، عمو زنجیرباف، قایم موشک، گرگم به هوا، کی بود کی بود، لی لی، وسطی و غیره ریشه در سنت های دیرینه مردم ایران دارد و هنوز نسلی که با این بازی ها اوقات فراغت خود را سپری می کردند، هستند و فقط از آنها به عنوان خاطرات کودکی یاد می کنند.
این روزها، وسایل ارتباط جمعی، بازی های رایانه ای و ورزش های جدید خود را در دل مردم جای کرده اند و این بازی ها به دست فراموشی سپرده شده اند.
اما لذتی که در آنها هست را هیچ بازی کامپیوتری یا معاشرت مجازی نمی تواند به انسان بدهد، هیجان و شادی وسطی و جیغِ خوشحالی از برد چیزی نیست که بتوان در دورهمی های ساده این روزها آن را تجربه کرد.
ورود مسائل سیاسی و اعتقادی در بازی های مختلف رایانه ای حقیقتی انکار ناپذیر است
ورود مسائل سیاسی و اعتقادی در بازی های مختلف رایانه ای حقیقتی انکار ناپذیر است و برخی از کشورهایی که غارتگری فرهنگی را یکی از اولویت های کاری خود می دانند همواره بر توسعه بازی های رایانه ای متناسب باهدفشان تاکید می کنند و با این بازی های جذاب و هیجان آور در جذب ذهن مخاطبان خود که اکثرا کودکان، نوجوانان و جوانان هستند تلاش می کنند که این مهم بیشتر در اهداف ضد اسلامی متبلور است.
افسردگی و پریشانی بعد از انجام بازی های رایانه ای یکی دیگر از پیامد های منفی این گونه بازی ها در بین کودکان و نوجوانان است چرا که شکست در مراحل مختلف بازی بعد از ساعت ها طی مراحل مختلف باعث ایجاد افسردگی و پریشانی در بین مخاطبان می شود.
بازی های رایانه ای فرصتی برای ترویج مبانی اسلامی
اما بازی های رایانه ای فرصتی را نیز برای ترویج مبانی اسلامی و ایرانی به وجود می آورد که باید مسئولین فرهنگی با استفاده از این ظرفیت بی نظیر برای نیل به اهداف تعیین شده استفاده کنند.
متاسفانه کم کیفیتی بازی های رایانه ای اسلامی باعث شده است تا مخاطبان بازی های رایانه ای از این بازی ها استقبال گسترده ای نکنند و اقبالشان بیشتر به بازی های خارجی باشد.
۲۰ میلیون گیمری در ایران وجود دارد
در گزارشی که خبرگزاری مهر از زبان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای آورده است وی با تاکید براینکه در ایران با جمعیت ۷۵میلیونی، حدود ۴۶ میلیون نفر بین ۷ تا ۴۰ درصد با صنعت گیم آشنا و حدود ۵۴ درصد از این جمعیت از کاربران بازی های رایانه ای هستند ، افزود: از بیش از ۲۰ میلیون گیمری که در کشور وجود دارد ۶۰ درصد پسران و ۴۰ درصد دختران یعنی ۱۲ میلیون پسر و ۸ میلیون دختر هستند که از این تعداد ۳۶ درصد روزانه ۱۵۵ ساعت صرف بازی رایانه ای می کنند و به طور متوسط حدود ۲ ساعت در روز به بازی رایانه ای اختصاص می یابد.
بهروز مینایی با بیان اینکه در کشورهای غربی کاربران ساعات بسیاری را به بازی های رایانه ای اختصاص می دهند، اظهار کرد: کاربران آمریکایی روزانه ۲۱۵ میلیون ساعت را صرف بازیهای مختلف رایانه ای می کنند.
وی افزود: ۳۶ میلیون نفر از ۸۲ میلیون نفر جمعیت کشور آلمان را کاربران بازیهای رایانه ای به خود اختصاص می دهند و ۶۶ درصد این افراد بین گروه سنی ۱۰ تا ۶۵ سال هستند که هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو و ۴۷میلیون ساعت را صرف بازیهای رایانه ای می کنند که آمار قابل توجهی است.
صهیونیست ها از تولید کنندگان مطرح صنعت گیم در دنیا هستند
مینایی به محورهای اسلام ستیزی در بازی های رایانه ای خارجی که توسط عوامل صهیونیستی طراحی شده است و به شکل گسترده در کشورهای اسلامی در اختیار کاربران گیم قرار داده شده است، اشاره کرد و گفت: صهیونیستها از تولیدکنندگان مطرح در صنعت گیم دنیا هستند و مدیریت اصلی شرکتهای تولید کننده بازیهای رایانه ای را بر عهده دارند که هدف اصلی آنها توهین به اسلام و مسلمانان است و محور مهم در این زمینه گروه سنی بوده که این تولیدکنندگان مورد حمله قرار داده اند.
وی ادامه داد: آنها بازی های رایانه ای ساخته اند تا گروه سنی کودکان ۲ تا ۴ سال از آن استفاده کنند که برای مقابله با آنها باید سطح کیفی محصولات ایرانی را با توجه به گروه سنی تولید مخاطبان مورد توجه قرار دهیم.
انتهای پیام/