• امروز : یکشنبه - ۵ مرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : 2 - صفر - 1447
  • برابر با : Sunday - 27 July - 2025

آثار سو مدیریت ۱۶ ساله بر پیکره بزرگترین تله کابین خاورمیانه در ارومیه

  • کد خبر : 259699
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰:۰۰

پروژه “تله کابین” که جز مهمترین پرژه های تحول آفرین در عرصه گردشگری آذربایجان غربی محسوب می شود هنوز بعد از گذشت ۱۶ سال قربانی سو مدیریت هایی است که گویا پایانی ندارد. به گزارش اروم نیوز، بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده صنعت گردشگری، به عنوان سومین فعالیت اقتصادی پس از نفت و […]

پروژه “تله کابین” که جز مهمترین پرژه های تحول آفرین در عرصه گردشگری آذربایجان غربی محسوب می شود هنوز بعد از گذشت ۱۶ سال قربانی سو مدیریت هایی است که گویا پایانی ندارد.

به گزارش اروم نیوز، بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده صنعت گردشگری، به عنوان سومین فعالیت اقتصادی پس از نفت و خودروسازی در دنیا مهمترین منبع درآمدزایی یک کشور بشمار می رود بطوریکه می توان از طریق این صنعت بسیاری از هزینه های جاری و عمرانی یک کشور را تامین کرد.
اما با توجه به اینکه گفتن از ظرفیت گردشگری استان آذربایجان غربی برای مسولانی که خیال قبول آن را ندارند تکرار مکرراتی بیش نیست ،در این مجال نگارنده سعی دارد بار دیگر علل و عوامل تاخیر ، طولانی شدن و یا عدم اجرای به موقع یکی از مهمترین پروژه های عمرانی “تله کابین” که جز مهمترین پرژه های تحول آفرین در عرصه گردشگری استان آذربایجان غربی محسوب می شود را بررسی نماید.
پروژه ای که با اجرای آن می‌توان به نوعی بسیار بالنده و ارزنده نقش محوری این استان را در توسعه‌ی بخش گردشگری خاورمیانه شاهد بود.
همانطور که گفته می شود عملیات احداث این پروژه از سال ۷۹ در چهار فاز و ۱۵ ایستگاه به طول ۳۶ کیلومتر طراحی شده و در فاز اول این طرح در مسیری به طول ۸.۵ کیلومتر از جانوسلو به کوه ایوعلی کنار جاده بند ارومیه، فاز دوم از ایوعلی تا سد شهر چایی به طول ۱۲ کیلومتر و فاز سوم از سد شهرچایی تا پیست اسکی خوشاکو به طول ۱۵.۵ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.
برنامه ریزی ها و فازبندی هایی که با گذشت ۱۶ سال متاسفانه تنها به سرانجام نرسیده است بلکه با نگاهی به جدیدترین اظهارات مسولان دستگاه های اجرایی نیز اینطور استباط می شود که اهتمام چندانی نیز برای به نتیجه رساندن این پروژه ندارند.
بطوریکه مدیرعامل شرکت گردشگری هزاره غرب ارومیه می گوید: با وجود گذشت ۷ سال از آغاز احداث این پروژه هنوز مشکلات تامین آب و واگذاری اراضی آن حل نشده است.
اسمعیل کریم‌زاده، رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز اذعان می کند که تا کنون مصوبه‌ای مبنی بر تخصیص آب به این پروژه به جهاد کشاورزی استان اعلام نشده است.
کیومرث دانشجو، مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی نیز در اجرای پروژه تله کابین ارومیه، تامین آب را مشکل جدی نمی داند و معتقد است مطرح کردن نبود آب در این پروژه توجیه‌پذیر نیست.
و جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجات غربی که متولی اصلی اجرای این طرح محسوب می شود نیز طیق روال همیشه دم از تلاش های و وعده های واهی برای اجرای این طرح می زند.
البته هرچند استاندار آذربایجان غربی نیز در جلسات مکرر با مدیران دستگاه های اجرایی همکاری و مشارکت همگانی در طرح‎های اقتصادی را نیاز توسعه استان عنوان می کند، اما با کش مکش های مسولان در این پروژه آنطور که مشخص است هنوز اهتمام چندانی برای به نتیجه رساندن این پروژه وجود ندارد و گویا نبود مطالعات اولیه و امکان سنجی وایجاد زیرساخت های لازم برای پروژه ها از سوی مسئولان استانی همچنان مشکل همیشگی طرح ها و برنامه های آذربایجان غربی می باشد.
که بهتر است در این زمینه مسولان با بازخوانی فرمایشات مقام‌ معظم‌ رهبری‌ که در ویژگی‌ها و شرایط لازم‌ برای‌ مسئولان‌ و مدیران‌ اجرایی‌ کشور فرمودند:” سستی‌، سهل‌انگاری‌ و کار را بدست‌ حوادث‌ و قضا و قدر سپردن‌، اولین‌ بلایی‌ است‌ که‌ یک‌ مدیر را از صلاحیت‌ کافی‌ و لازم‌ ساقط می‌کند لذا جدی‌ بودن‌ در کار و آرام‌ نداشتن‌ برای‌ انجام‌ آن‌ و نیز احساس‌ مسئولیت‌ برای‌ اصل‌ مسئولیت‌ و وظیفه‌، لازمه‌ کفایت‌ و لیاقت‌ برای‌ مسئولیت‌پذیری‌ است‌.”توجه داشته و حداقل تا زمانی که مسولیتی بر عهده دارند نسبت به این فرمایش رهبری عمل و اقدام نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=259699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.