علی خلیل وند در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، به دلایل استقبال کم مردم از سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه در ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود صدور کارت اشتراک رایگان برای استفاده از دوچرخه ها و ایمن کردن مسیرهای دوچرخه سواری و نامه نگاری به تمام ادارات، متأسفانه مردم ارومیه دوچرخه سوار نمی شوند.
وی، افزود: به منظور فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه در ارومیه نماهنگی تدوین شد اما از صدا و سیما پخش نشد؛ برای فرهنگسازی تنها شهرداری نمی تواند کاری انجام دهد. باید چندین سازمان و ادارات با هم همکاری کنند، به عنوان مثال صدا و سیما با اطلاع رسانی و مصاحبه از افرادی که از این طرح استقبال می کنند می تواند سایر مردم را نیز تشویق کند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه، به نبود مشکلات بودجه ای سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه اشاره کرد و گفت: بودجه این طرح و ۲۲۰ دوچرخه تامین بود که حدود ۱۴۰ دستگاه از آن ها برای استفاده مردم فعال شده است.
وی، در خصوص مسیریابی دوچرخه سواری در ارومیه گفت: در مورد زیر ساخت ها در هر خیابان و پارکی که امکان ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری بود، این مسیر ایجاد شده اما اگر بخواهیم در تمامی خیابان ها این مسیر را ایجاد کنیم نیاز مند خط ویژه ای است که متأسفانه خیابان های ارومیه پاسخگو نیست.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه، خاطرنشان کرد: برای راه اندازی سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه در مسیرهای اصلی به خصوص خیابان امام(ره) ارومیه برنامه ریزی شده تا همزمان با راه اندازی تراموا در این خیابان، مسیر ویژه دوچرخه سواری نیز ایجاد شود.
انتهای پیام/