تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

12 تیر سالروز رسوایی حقوق بشر آمریکایی است

  • کد خبر : 9945
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
12 تیر سالروز رسوایی حقوق بشر آمریکایی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با اشاره به دوازدهم تیرماه سالروز حمله موشکی ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و سرنگونی این هواپیما در آب‌های خلیج‌فارس، اظهار کرد: 12 تیر سالروز رسوایی حقوق بشر آمریکایی است. وی تصریح کرد: ناو آمریکایی عمداً هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرارداد و […]

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با اشاره به دوازدهم تیرماه سالروز حمله موشکی ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و سرنگونی این هواپیما در آب‌های خلیج‌فارس، اظهار کرد: 12 تیر سالروز رسوایی حقوق بشر آمریکایی است.

وی تصریح کرد: ناو آمریکایی عمداً هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرارداد و همه مسافران آن به شهادت رسیدند که در میان شهدای این هواپیما ۶۶ کودک بی‌گناه نیز حضور داشت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام یک نقض آشکار حقوق بشر است؛ عنوان کرد: حمله به هواپیمای مسافربری و مردم بی‌گناه اقدامی بی‌سابقه بود که چهره واقعی آمریکا را به‌خوبی نشان داد.

وی عنوان کرد: پس از سقوط هواپیمایی مسافربری ایرانی جنایت‌کاران آمریکایی هیچ اقدامی برای جست‌وجوی مسافران نکرده و جعبه سیاه آن نیز هرگز پیدا نشد.

ذاکر با بیان اینکه جنایت‌کاران آمریکایی مدعی حقوق بشر هستند، تصریح کرد: این کشور تاکنون جنایت‌های زیادی در سراسر دنیا مرتکب شده که بسیاری از این جنایات برای دنیا مشخص و علنی شده و برخی از این جنایت‌ها هم ممکن است در خفا انجام شده باشد.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی تصریح کرد: سیاست ایران اسلامی، پیوسته ضداستکباری، ضد سیاست‌های آمریکایی عزتمندانه و شرافتمندانه به سمت رشد و پیشرفت در حرکت است و بسیاری از کشورهای اسلامی دنیا هم با ایران همراهی دارند.

وی بیان کرد: ملت ایران سرافراز مقابل جنایت‌کاران ایستاده و هرکز اجازه نخواهند داد خون هم‌وطنانشان که مظلومانه به شهادت رسیدند پایمال شود و یاد و خاطره شهیدان این فاجعه برای همیشه در تاریخ زنده است.

ذاکر گفت: انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با بحث‌های جدی در مجامع بین‌المللی این جنایت جنگی آمریکا را بازگو کرده و خواهان غرامت سنگین از این کشور شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=9945

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.