تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی:

۸ هزار و ۷۲۹ مددجوی آذربایجان‌غربی مستأجر هستند

  • کد خبر : 27343
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
۸ هزار و ۷۲۹ مددجوی آذربایجان‌غربی مستأجر هستند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: هشت هزار و ۷۲۹ خانوار از جامعه هدف این نهاد حمایتی در استان مستأجر هستند که رفع مشکلات آنان از اولویت‌ها است.

رضا مهرافروز در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز»، اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار و ۷۲۹ خانوار از جامعه هدف این نهاد حمایتی در استان مستأجر هستند که رفع مشکلات آنان از اولویت‌ها است.

وی تصریح کرد: مسکن از پرهزینه‌ترین خدماتی است که به مددجویان ارائه می‌شود و ما تلاش می‌کنیم با کمک مردم خیر و نیکوکار و هم‌افزایی نهادها، بار سنگین مسکن را از دوش نیازمندان برداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، پرداخت اجاره در مقابل مستمری‌های ناچیز مددجویان را سنگین توصیف کرد و گفت: لازم است برای بهبود وضعیت موجود، خیران و نیکواران وارد عرصه حمایت از مددجویان مستاجر شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ هزار و ۲۶۹ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) صاحب‌خانه شده‌اند، گفت: هدف ما این است که خانواده‌های تحت پوشش را به مرحله توانمندسازی برسانیم و این مهم در همه عرصه‌ها تحقق یابد.

مهرافروز ادامه داد: آذربایجان‌غربی از نظر احداث، تعمیرات، عقد تفاهم‌نامه‌ و ثبت‌نام مسکن ملی برای مددجویان جزو پنج استان برتر کشور است.

وی بیان کرد: نیکوکاران می‌توانند به‌منظور مشارکت در برنامه‌های تأمین مسکن برای مددجویان، از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان اقدام کنند.

مهرافروز عنوان کرد: همچنین با کمک خیران و دیگر نهادها با پرداخت وام اشتغال، تا دهک هفت افراد تحت پوشش و غیر تحت پوشش را در زمینه اشتغال می‌توان اقدامی انجام داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان‌غربی در ادامه بیان کرد: این نهاد همچنین مشاوره شغلی و دیگر مشاوره‌ها را انجام می‌دهد تا شغل و درآمد با ثبات ایجاد شود و اگر برخی از خانواده‌ها همکاری نکند از تحت پوشش بودن این نهاد خارج می‌شوند.

گفتنی است؛ هم اکنون ۸۷ هزار و ۵۳۸ خانوار در قالب حدود ۱۷۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27343

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.