تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

۸۴۶۰ هکتار از اراضی میاندوآب به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد

  • کد خبر : 5796
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
۸۴۶۰ هکتار از اراضی میاندوآب به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بیش از هشت هزار و ۴۶۰ هکتار از اراضی میاندوآب به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش اروم نیوز به نقل از زرین خبر، بهزاد قنبری در بازدید سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب از ایستگاه پمپاژ پروژه واحد عمرانی یک، اظهار کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، مهم‌ترین راهکار برای مقابله با مشکل کم‌آبی است.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: تاکنون هشت هزار و ۴۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی گفت: از این آمار، پنج هزار و ۵۰۷ هکتار آبیاری بارانی، ۳۴۴ هکتار آبیاری قطره‌ای، ۲۱۰ هکتار آبیاری کم‌فشار و یک هزار و ۸۰۰ هکتار نوار تی تیپ است.

قنبری با اشاره به اجرای ۱۹ کیلومتر پروژه پوشش بتنی انهار و ۶۰ کیلومتر انتقال آب با لوله، تصریح کرد: در مجموع با اجرای این طرح‌ها ۳۹ میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی شده است.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و حفظ منابع آب سطحی و زیرزمینی، طرح‌هایی در دشت میاندوآب و در اراضی پایاب بند انحرافی نوروز لو تحت عنوان واحدهای عمرانی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=5796

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.