تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی شاغل هستند

  • کد خبر : 22504
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی شاغل هستند

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ رسول خداوردی‌وند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تأکید بر لزوم اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال اظهار کرد: جهش تولید، کلیدواژه اصلی در این فرآیند است که دانشگاه با نگاه تکلیف محوری درصدد احصا و مطالعه تکمیلی است. وی تصریح کرد: مأموریت دانشگاه […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ رسول خداوردی‌وند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تأکید بر لزوم اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال اظهار کرد: جهش تولید، کلیدواژه اصلی در این فرآیند است که دانشگاه با نگاه تکلیف محوری درصدد احصا و مطالعه تکمیلی است.

وی تصریح کرد: مأموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم و مسئله‌محور و همچنین برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به میانگین استان در آموزش مهارت‌محور، گفت: در حال حاضر میانگین آموزش مهارت‌محور در کل کشور ۹ درصد است؛ اما در آذربایجان غربی این رقم ۱۱ درصد است.

وی با بیان اینکه هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان این است که میانگین مهارت‌محور را به ۵۰ درصد برساند، تصریح کرد: در حال حاضر طرح توسعه اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان با فرآیند قرارداد محوری آغاز و در حال احصای دانشجویان و عقد قرارداد با واحدهای صنعتی و تولیدی هستیم.

خداوردی‌وند با اشاره به اینکه اکنون ۶ هزار و ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های خاص و باهدف تربیت تکنسین ماهر در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: در استان چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای فعالیت دارد و دو دانشکده در ماکو و میاندوآب در حال تأسیس هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح تاد در استان افزود: طرح تاد به‌عنوان یک طرح توسعه‌ای کاری دانشجویان و واحدهای تولیدی در استان آغاز شده است که در حال حاضر نیز با ۵۸ واحد تولیدی قرارداد و تکمیل قرارداد همکاری بسته‌ایم.

خداوردی‌وند با اشاره به اینکه طرح تاد برای اولین‌بار در کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: بر اساس طرح تاد برای یک هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان فارغ‌التحصیل شغل ایجاد می‌شود و در صورت موفقیت، قابل‌تمدید خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره سراسری عکس دانشجویی با موضوع سوگ حسینی، برگزاری جشنواره نبات با موضوع جوانی جمعیت و برگزاری چهارمین یادواره شهدای غواص از جمله برنامه‌های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در طول سال جاری است.

خداوردی‌وند در پایان بیان کرد: ۷۰درصد از دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای استان در بازار کار مشغول به کار هستند و علت این امر هم آموزش عملی بیش از ۸۰ درصد دروس در دانشگاه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=22504

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.