تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خبر داد:

۵۴ فوتی و مصدوم در تصادفات نوروزی آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 56658
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
۵۴ فوتی و مصدوم در تصادفات نوروزی آذربایجان‌غربی
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای عید نوروز تا نهم فرودین‌ماه سال جاری ۵۴ نفر در تصادفات جاده‌ای مصدوم و فوت شده‌اند.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» از مصدومیت و فوت شدن ۵۴ نفر از هم‌وطنان در طول عید نوروز خبر داد و اظهار کرد: انحراف از جاده یک‌دستگاه پژو ۴۰۵ SLX در محور مرگنلر _ چایپاره در دومین روز از فرودین دو مصدوم برجای گذاشت و اولین حادثه سال ۱۴۰۳ را رقم زد.

وی با بیان اینکه واژگونی یک دستگاه پیکان‌وانت در محور شاهین‌دژ به میاندوآب دیگر حادثه دومین روز از فروردین گزارش شده است، افزود: این حادثه یک مصدوم داشت که مصدوم بعد از انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی در محل درمان سرپایی شد.

۴ فوتی و مصدوم در یک روز

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در ادامه بیان کرد: ساعت ۱۴:۱۵ روز جمعه سوم فروردین ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد – سردشت برخورد یک دستگاه وانت‌پیکان و سواری MVM گزارش شد.

وی تصریح کرد: این حادثه دو مصدوم داشت که بعد از اقدامات پیش بیمارستانی مصدومین حادثه به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

محبوبی همچنین از واژگونی یک دستگاه پژو آردی در محور مرگنلر _ چایپاره در سوم فروردین خبر داد و گفت: این حادثه یک مصدوم  و یک فوتی داشت فرد فوتی بعد از رهاسازی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد و فرد مصدوم بعد از انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مرکز درمانی منتقل شد.

وی عنوان کرد: ساعت ۱۱:۳۵ دقیقه روز شنبه چهارم فروردین ماه ۱۴۰۳؛ در محور ارومیه به سلماس یک دستگاه سواری نیسان جونیور از جاده منحرف و واژگون شد.

محبوبی بیان کرد: این حادثه سه مصدوم داشت که مصدومین بعد از رهاسازی، انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی از حادثه‌ای دیگر در محور خوی به مرند خبر داد و گفت: امدادگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات ایواوغلی خوی بلافاصله با آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند؛ در این حادثه اقدامات پیش بیمارستانی لازم بر روی سه مصدوم انجام و به مرکز درمانی اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی بیان کرد: در تصادف دیگری که در چهارم فروردین سال ۱۴۰۳ در محور اشنویه به ارومیه اتفاق افتاده بود سه نفر از هم‌استانی‌ها مصدوم شده بودند که توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

تصادف اتوبوس با وانت نیسان جونیور در محور ارومیه _ مهاباد / ۱۰ نفر مصدوم و ۳ نفر جان باختند

وی تصریح کرد: ساعت ۰۹:۱۷پنجم فرودین، به دنبال تصادف اتوبوس با وانت نیسان جونیور در محور مهاباد به اروميه، ۱۰ نفر مصدوم و سه نفر جانباختند.

محبوبی از واژگونی یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ در محور خوی _ جلفا با سه مصدوم در پنجم فروردین خبر داد و گفت: امدادگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات ایواوغلی خوی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند؛ در این حادثه اقدامات پیش بیمارستانی لازم بر روی مصدومین انجام و مصدومین حادثه به مرکز درمانی اعزام شدند.

وی بیان کرد: تصادف زنجیره‌ای پراید، پژو پارس، سمند سورن و پیکان بار در محور نقده – پیرانشهر (سه راهی روستای کلیچ) سه مصدوم برجای گذاشت.

محبوبی عنوان کرد: امدادگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی جلدیان پیرانشهر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند که در این حادثه اقدامات پیش بیمارستانی لازم بر روی مصدومین انجام و مصدومین حادثه به مرکز درمانی اعزام شدند.

وی از مصدومیت یک تن در جاده تکاب به شاهین‌دژ خبر داد و گفت: برخورد یک‌دستگاه پراید با موتورسیکلت در ورودی روستای حسین آباد در محور شاهین‌دژ به میاندوآب نیز دو مصدوم برجای گذاشت.

یک فوتی در محور پلدشت به سد ارس

وی بیان کرد: ساعت ۱۸:۲۵ دقیقه روز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ ؛ در محور تکاب – شاهین‌دژ یک دستگاه پژو از جاده منحرف و واژگون شد.

محبوبی عنوان کرد: ساعت ۱۶:۲۵ دقیقه روز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ ؛ در محور پلدشت به سدارس یکدستگاه پژو ۴۰۵ با موتورسیکلت برخورد کرد که این حادثه یک فوتی داشت که تحویل مراجع ذ‌ی‌صلاح شد.

وی افزود: ساعت ١٠:٠۵ روز سه شنبه هفتم فروردین ١۴٠٣ دو خودروی پرشیا و پژو ۴٠۵ در جاده پلدشت _ ارس تصادف کردند که این تصادف منجر به زخمی و مصدوم شدن دو نفر شد.

محبوبی بیان کرد: در هشتم فروردین سال ۱۴۰۳ در محور ارومیه به مهاباد تصادف یک دستگاه خودروی پرشیا و رانا چهار حادثه دیده و یک مصدوم برجای گذاشت که نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات  حیدرآباد نقده بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی از انحراف یک دستگاه پراید در محور مرگنلر _ چایپاره از جاده در نهم فرودین‌ماه خبر داد و افزود: این حادثه دو مصدوم برجای گذاشت.

۷ مصدوم در یک روز

محبوبی عنوان کرد: واژگونی دو دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ و تیبا در محور تکاب – شاهین دژ در دو حادثه جداگانه هفت مصدوم بر جای گذاشت.

وی عنوان کرد: ساعت۱۴:۳۰ دقیقه روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳؛ در محور تکاب -شاهین دژ ، واژگونی یک دستگاه خودروی ۲۰۶ گزارش شد.

محبوبی گفت: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات جاده ای مائین بلاغ بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند؛ در این حادثه ناجیان هلال‌احمر شهرستان تکاب اقدامات پیش بیمارستانی لازم را بر روی دو حادثه مصدوم انجام و مصدومین حادثه را به بیمارستان شهید راثی شهرستان شاهین دژ انتقال دادند.

وی تصریح کرد: همچنین در عملیات دیگری در ساعت ۱۶:۰۲ دقیقه همان روز در محور تکاب -شاهین‌دژ واژگونی خودروی تیبا نیز گزارش شد.

محبوبی تصریح کرد: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات مائین‌بلاغ بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند؛ در این حادثه نیز ناجیان هلال‌احمر اقدامات پیش بیمارستانی لازم بر روی پنج مصدوم این حادثه انجام و مصدومین حادثه به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=56658

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.