تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

۱۵۰۰ مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام می‌شود / ضرورت جهاد تبیین و نشر خوبی‌ها در ایام محرم

  • کد خبر : 13254
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
۱۵۰۰ مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام می‌شود / ضرورت جهاد تبیین و نشر خوبی‌ها در ایام محرم

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصور امامی در نشست خبری با اصحاب رسانه؛ با عنوان اینکه شعار محوری هیئت‌ها در سال جاری «زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» مطرح شده است، اظهار کرد: این شعار ناظر به انسجام خانواده‌ها و انسجام اجتماعی است و این شعار می‌تواند عاملی برای وحدت میان هیئت‌های مذهبی باشد. […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصور امامی در نشست خبری با اصحاب رسانه؛ با عنوان اینکه شعار محوری هیئت‌ها در سال جاری «زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» مطرح شده است، اظهار کرد: این شعار ناظر به انسجام خانواده‌ها و انسجام اجتماعی است و این شعار می‌تواند عاملی برای وحدت میان هیئت‌های مذهبی باشد.

وی به برنامه‌های این سازمان در ایام محرم اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد عملیات فرهنگی، ساماندهی تبلیغ در سامانه شمع، صدور مجوزات عزاداری به‌صورت آنلاین، برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ، همایش تبیین غدیر تا محرم از جمله برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی بیان کرد: ایجاد کارگروه‌های تخصصی مسجد، محرم، نوجوان، قرآن، ادیان، بانوان و محرم، برگزاری همایش احلی من العسل در مصلای ارومیه ویژه نوجوانان و پسر و دختر، تجمع عصر تاسوعای حسینی در خیابان امام تحت عنوان یوم العباس از دیگر برنامه‌های ایام محرم امسال است.

وی با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین و نشر خوبی‌ها در جامعه به استفاده از فرصت ایام محرم و صفر گفت: هیئت‌ها دارای رویکردهای اجتماعی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی و گره‌گشایی هستند و در صحنه‌های مختلف حضور دارند.

امامی تصریح کرد: محرم فرصت مناسبی برای انسجام اجتماعی، همدلی، جهاد تبیین و نشر خوبی‌ها است و سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان متولی برنامه‌های ماه محرم، همه برنامه‌های فرهنگی را باهدف تقویت جریان مردمی برگزار می‌کند.

وی از اختصاص اقلام اساسی شامل برنج، شکر و گوشت قرمز به هیئت‌های مذهبی استان خبر داد و گفت: این اقلام با قیمت مناسب‌تر از بازار ارائه خواهد شد.

امامی تصریح کرد: وبسایتی به نام بیرق خدمات برای این منظور طراحی شده که با کد ملی مسئول هیئت و کد مجوز هیئت امکان سفارش برنج، شکر و گوشت قرمز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی دارای شناسنامه و با مجوز اداره کل تبلیغات اسلامی در استان فعالیت می‌کنند.

امامی بیان کرد: همه ارکان و اجزاء نظام به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در خصوص جهاد تبیین وظیفه مضاعف دارند؛ بنابراین از هیئت‌های فعال نیز درخواست می‌شود که جهاد تبیین باهدف امیدآفرینی را در راس برنامه‌های خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: هیئت‌ها بستری برای جذب مخاطبان به‌ویژه جوانان و تبیین مسائل دینی و مذهبی برای این قشر هستند تقویت فعالیت‌ها و به‌کارگیری جوانان در هیئت‌های مذهبی یک اصل مهم و اساسی است.

امامی از فعالیت یک هزار ۵۰۰ نفر از روحانیون و مبلغین در این ایام ماه محرم در سطح استان خبر داد و افزود: این مبلغین باهدف تبیین قیام عاشورا، سخنرانی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و برگزاری مراسم‌های محرم فعالیت دارند.

وی تبلیغات چهره‌به‌چهره و نوین را نیاز امروز کشور دانست و گفت: روضه‌های خانگی نقش مهمی در ماندگاری قیام عاشورا دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=13254

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.