تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

کوتاهی در نظارت بر چرخه تأمین و توزیع دارو پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 19223
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کوتاهی در نظارت بر چرخه تأمین و توزیع دارو پذیرفتنی نیست

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: عدم نظارت دقیق و یا کوتاهی در برخورد با متخلفان حوزه دارو و درمان توجیه‌پذیر نبوده و به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست.

به گزارش اروم نیوز به نقل از زرین خبر، محمدرضا رضایی در جلسه بررسی و نظارت بر عملکرد مراکز خدمات پزشکی، عرضه دارو، اقلام پزشکی و بهداشتی با تأکید بر نظارت بر بازار دارو، اظهار کرد: باید با نظارت مستمر بر بازار و فعالان حوزه دارو، جلوی تخلف را گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه کوتاهی در نظارت و یا برخورد با متخلفان از هیچ‌کس پذیرفته نیست، افزود: عدم نظارت دقیق و یا کوتاهی در برخورد با متخلفان حوزه دارو و درمان به بهانه کمبود نیرو یا تجهیزات در شرایط کنونی که مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، توجیه‌پذیر نبوده و به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست.

وی با تأکید بر تأمین دارو و جلوگیری از بروز مشکل برای مردم، گفت: روا نیست در چنین شرایطی مردم دغدغه نبود دارو را نیز متحمل شوند و لذا باید اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

رضایی تصریح کرد: دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان با هماهنگی و همکاری تعزیرات حکومتی نسبت به تشدید و استمرار نظارت بر مراکز عرضه دارو و اقلام پزشکی و بهداشتی اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت تأمین و توزیع دارو و اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه، اظهار کرد: نظارت مستمر بر داروخانه‌ها توسط کارشناسان مربوطه انجام می‌گیرد.

مسعود باقری با اشاره به اینکه داروخانه تنها واحد عرضه دارو در کشور است، افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم هیچ دارویی بالاتر از قیمت مصوب در میاندوآب عرضه نمی‌شود.

وی گفت: تمامی داروخانه‌ها و مراکز پزشکی و عرضه دارو و اقلام نیز به‌صورت شبانه‌روزی کنترل شده و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در شبکه عرضه دارو و مراکز پزشکی، شکایت از مطب، آمبولانس و بیمارستان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش تخلف را اعلام کنند.

باقری افزود: سامانه اینترنتی تی تک نیز با دسترسی آسان برای استعلام قیمت مصوب دارو طراحی شده و سرحال اجرا است و همشهریان عزیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

مهران پرست، رئیس اداره تعزیرات حکومتی میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف خدمت به مردم بوده و در این راستا با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کنیم، گفت: تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه تلفنی ۱۳۵ است.

جلسه بررسی و نظارت بر عملکرد مراکز خدمات پزشکی، عرضه دارو، اقلام پزشکی و بهداشتی در میاندوآب با حضور فرماندار ویژه، مدیران و کارشناسان تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=19223

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.