تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

کمین مرگ در محور سقز – بوکان

  • کد خبر : 20653
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
کمین مرگ در محور سقز – بوکان

رسول کاوه نویسنده و روزنامه‌نگار بوکانی

وضعیت مسیر سقز به سمت بوکان در تعداد تصادف‌های منجر به فوت و مجروحیت نامناسب است و همین امر باعث شده تا هر روز شاهد تصادفات مرگبار باشیم که در آخرین مورد آن می‌توان به‌تصادف اخیر با ۴ کشته اشاره کرد.

باتوجه‌به آمارهای کشته و مجروحیت ناشی از تصادفات، محورهای شهرستان بوکان به شهرهای هم‌جوار وضعیت نامناسب و نامساعدی دارند و کماکان این محورها با تصادفات مرگبار، شهروندان را داغدار و به قتلگاه بی‌رحمی برای مردم این منطقه تبدیل شده است به‌گونه‌ای که اخبار این تصادفات هر روز در تیتر اول رسانه‌های محلی منعکس می‌شود.

محور سقز بوکان با ۳۵ کیلومتر به‌عنوان پرترددترین جاده کردستان دارای شرایط نامطلوب و جزو جاده‌های پر تصادف منطقه است. باوجوداینکه محور سقز – بوکان در مسیر کریدور جنوب به شمال قرار گرفته و جزو طرح‌های ملی است، تاکنون عملیات تبدیل آن به بزرگراه روند امیدبخشی نداشته و سال‌هاست این طرح در لابه‌لای ناکارآمدی مسئولان خاک می‌خورد.

استان کردستان و استان آذربایجان غربی جزو استان‌های است که جاده‌های آن وضعیت قابل‌قبولی ندارد و باتوجه‌به اینکه در تصادف‌های جاده‌ای فراوانی آمار کشته و زخمی بالایی است جزو استان‌های دارای جاده نامطلوب به شمار می‌آید که هر کدام تاکنون شاهد تعدادی زیادی تصادف خطرناک و تلفات وحشتناکی بوده‌اند.

رانندگی در این جاده پر اضطراب و پر تکیه است و هر لحظه ممکن است یک اتفاق ناگواری برای رانندگان و سرنشینان آن پیش بیاید. سرعت لاک‌پشتی عملیات احداث بزرگراه، نبود متعدد دوربین‌های واپایش سرعت، کم‌وکیف علائم راهنمایی‌ورانندگی، واضح نبودن خطوط جاده و کاهش دید در شب، سبقت و سرعت غیرمجاز، وضعیت و میزان ایمنی جاده و خودرو باعث شدند تا رانندگی در این جاده طعم مرگ به خود بگیرد و باعث تلفات جبران‌ناپذیری باشد.

این جاده باتوجه‌به اینکه جزو کریدور جنوب به شمال است باید عملیات تبدیل آن به بزرگراه جهش بیشتری بگیرد و همین دلیل در نگاه نخست به تلاش جدی، پیگیری و رایزنی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس برای تخصیص اعتبار و تسریع در عملیات ساخت آن بستگی دارد؛ ولی گویا نماینده مجلس رایزنی‌هایش به بن‌بست رسیده یا برنامه دیگری در اولویت کاری خود قرار داده است!

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=20653

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.