• امروز : شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۴
  • برابر با : 21 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Saturday - 13 September - 2025

کمبود اعتبارات سبب کندی روند اجرایی طرحهاست

  • کد خبر : 204133
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰:۰۰

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه کمبود اعتبارات موجب کندی روند اجرای طرح شده است. به گزارش خبرنگار اروم نیوز، با گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز عملیات پروژه محور ارومیه_سرو هنوز این پروژه بلاتکلیف مانده و انتظار تخیص اعتبار را می کشد درحالی است که با اتمام هرچه سریعترآن می توان […]

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه کمبود اعتبارات موجب کندی روند اجرای طرح شده است.

به گزارش خبرنگار اروم نیوز، با گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز عملیات پروژه محور ارومیه_سرو هنوز این پروژه بلاتکلیف مانده و انتظار تخیص اعتبار را می کشد درحالی است که با اتمام هرچه سریعترآن می توان در روند جابجایی کالا و مسافر و نیز فراهم کردن زمینه های توسعه روابط همه جانبه به ویژه اقتصادی با کشور همسایه ترکیه وسعت بخشید.

اما متاسفانه اجرا و تکمیل این پرو‍ژه به حدی کند پیش می رود که باعث شده بسیاری از اهالی این منطقه نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی نمایند.

همنانطوری که واضح است بزرگراه ارومیه – سرو که به گمرک مشترک سرو – اسن دره در مرز ایران و ترکیه منتهی می شود می تواند در بخش توسعه تجارت استان حتی کشور تحول بزرگی را ایجاد نماید.

قاضی پور: چرا محور تزانزیتی و مهمی چون ارومیه – سرو تاکنون به اتمام نرسیده است؟

تحولی که به گفته قاضی پور اتمام هر چه سریعتر این پروژه است در استان آذربایجان غربی می تواند در کنار مزیت های کم نظیر جغرافیایی و اقتصادی این استان را به یکی از کانونهای مهم تجارت و صادرات کشور تبدیل کند.

اما با این وجود قاضی پور بی توجهی مسئولان ذیربط در این پروژه را دلیل کندی روند اجرای این پروژه می داند و می گوید: چرا محور تزانزیتی و مهمی چون ارومیه – سرو تنها با ۵۵ کیلومتر وسعت تاکنون به اتمام نرسیده است؟

فتاحی: چرا باید احداث یک راه این همه سال طول بکشد؟

در همین زمینه عابد فتاحی نماینده دیگر مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز تاسف از اینکه پروژه بزرگراه ارومیه-سرو ، از زمان دولت هشتم آغاز شده اما متاسفانه پس از گذشت ۱۲ سال تاکنون به پایان نرسیده و دارای ۵۰ درصد پیشرفت است .

در حالی که به گفته فتاحی کشور همسایه یعنی ترکیه اهتمام فراوانی به احداث جاده‌های مرزی خود داشته و در طول یکسال، آن را به پایان می‌برد.
برای فتاحی نیز جای سوال است که چرا باید احداث یک راه ۱۲ سال طول بکشد؟

جهانگیرزاده نیز با انتقا از این موضوع خواستار تکمیل و اتمام این پرژه شد و گفت: راه سرو -ارومیه حدود ۵۰ کیلومتر است ولی بیش از ۳۰ سال است که تکمیل نشده است.

اما بخوانید توضیحات مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی در این زمینه را.

برای اتمام پروژه جاده ارومیه- سرو به پول کلان نیاز داریم

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: متاسفانه کمبود اعتبارات موجب کندی روند اجرای طرح شده است.

خلیل محبت خواه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه محور تزانزیتی ارومیه – سرو به طول ۵۵ کیلومتر از سال ۸۹ آغاز شده است، افزود: این در حالی است که عملیات اجرایی۲۲ کیلومتر ابتدایی آن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه کیلومتر ۴۰ تا ۵۰ این محور از طرف سرو با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد همراه بوده است گفت: در همین راستا پیش بینی می شود اگر اعتبار لازم در این زمینه فراهم شود کل پروژه را تا سال ۹۵ به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر نیز با پیشرفت ۲۰درصد در کیلومتر ۲۲ تا ۴۰ این پروژه در حال ساخت و اجرای بقیه آن هستیم.

وی اظهار کرد: از لحاظ اکیپ فنی نیز هیچگونه مشکلی نداریم و تنها نیاز ما در این زمینه پول کلان ست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=204133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.