تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خبر داد:

کشف ۲ تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 62214
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کشف ۲ تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از کشف ۲ تن و 141 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، سردار رحیم جهانبخش ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کشف مقادیر زیادی مواد مخدر در استان خبر داد و اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌ها و راهبردهای اصلی پلیس استان است که با تکیه بر توانایی‌ها و امکانات موجود به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری گفت: همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان با تلاش‌های شبانه‌ روزی و اجرای عملیات‌های گسترده در نقاط مختلف استان، موفق به کشف ۲ تن و 141 کیلو انواع مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین طی این مدت، 757 مرحله طرح عملیاتی در مناطق آلوده و محل‌های توزیع مواد مخدر اجرا شده است.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت مشارکت مردمی در این عملیات‌ها و افزود: همکاری نزدیک با مردم و دریافت اطلاعات مردمی نقش مهمی در این موفقیت‌ها داشته است.

جهانبخش با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت پاکسازی مناطق آلوده بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 219 نقطه و 126 محله آلوده در سطح استان پاکسازی شده است.

وی افزود: همچنین، 30 باند قاچاق و ترانزیت مواد مخدر منهدم شده و در راستای ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان بالغ بر یک همت از اموال و دارایی‌های آنان توقیف شده است.

جهانبخش به لزوم استفاده از تکنولوژی‌های نوین در مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌هایی برای افزایش کارایی این مبارزه از طریق استفاده از فناوری‌های پیشرفته در دست اجرا است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی همچنین به کشفیات مواد مخدر در مرداد ماه سالجاری اشاره کرد و گفت: در مرداد ماه سال جاری، 546 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده و 524 نفر معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شدند.

وی تصریح کرد: همچنین، 18 مرکز آلوده به توزیع و مصرف مواد مخدر پلمب و 167 طرح عملیاتی در مناطق آلوده اجرا شده است که نشان از عزم جدی پلیس استان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر دارد.

جهانبخش در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای بازپروری معتادان و بازگرداندن آنها به جامعه نیز در دست اقدام است.

وی بر تداوم برنامه‌های امنیت‌محور نیروی انتظامی استان تأکید کرد و گفت: ما با تمام توان در میدان خدمتگزاری به مردم تلاش خواهیم کرد و برای تأمین امنیت و آرامش جامعه، هیچ تلاشی را فروگذار نخواهیم کرد.

وی همچنین از مردم خواست تا با همکاری و اطلاع‌رسانی به موقع، پلیس را در این راه یاری دهند.

انتهای خبر/ م

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62214

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.