تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی خبر داد:

کشف ارز خارجی قاچاق در گمرک مرزی سرو

  • کد خبر : 62485
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۲۸
کشف ارز خارجی قاچاق در گمرک مرزی سرو
فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی از کشف ارز خارجی قاچاق به ارزش بیش از 12 میلیارد ریال از یک تبعه خارجی در هنگام خروج از گمرک مرزی سرو ارومیه خبر داد.

محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» از کشف ارز خارجی قاچاق در گمرک مرزی سرو خبر داد و اظهار کرد: مرزبانان هنگ ارومیه مستقر در گمرک مرزی سرو، هنگام کنترل مسافران خروجی به یک تبعه خارجی مظنون شدند و در بازرسی بدنی متوجه وجود اشیاء غیرمجاز در لباس وی شدند.

وی افزود: در بازرسی دقیق مرزبانان، مقدار ۶۵۰ هزار لیر و ۷۱۰ دلار از داخل لباس این فرد کشف و ضبط گردید. متهم با هماهنگی قضایی به مراکز تحت نظر منتقل شد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی همچنین با تأکید بر اهمیت مبارزه با قاچاق ارز، از تشکیل پرونده قضایی برای این فرد خبر داد و ارزش ارزهای کشف شده را ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرد.

احمدی به نقش کلیدی مرزبانان در حفاظت از مرزها و جلوگیری از ورود و خروج کالاهای غیرمجاز اشاره کرد و تأکید کرد: اینگونه عملیات‌ها به کاهش خطرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از قاچاق کمک می‌کند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: کشف کالای قاچاق یکی از مسائل کلیدی در حفظ امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور است. قاچاق کالا به دلایل مختلفی همچون منافع اقتصادی، فساد و عدم نظارت کافی می‌تواند آسیب‌های جدی به جامعه و اقتصاد کشور وارد کند.

وی عنوان کرد: کشف کالای قاچاق باعث حفظ بازار داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی می‌شود. واردات کالاهای قاچاق به معنای کاهش تقاضا برای محصولات قانونی و تولید داخل است که می‌تواند منجر به کاهش درآمد و اشتغال در کشور شود.

گفتنی است عملیات‌های موفقیت‌آمیز مانند این کشف ارز قاچاق، نه تنها نشان‌دهنده توانمندی و هوشیاری مرزبانان است، بلکه بر اهمیت ادامه مبارزه با قاچاق و ضرورت همکاری بین‌سازمانی در تأمین امنیت اقتصادی کشور تأکید می‌کند. این اقدامات می‌تواند به ایجاد یک محیط امن‌تر و پایدارتر برای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی کمک کند.

انتهای خبر/ و

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62485

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.