تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد:

کاهش ۴۵ درصدی فوتی‌ها بر اثر تصادفات آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 55954
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۵۶
کاهش ۴۵ درصدی فوتی‌ها بر اثر تصادفات آذربایجان‌غربی
مدیرکل راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از کاهش ۴۵ درصدی فوتی بر اثر تصادف در جاده‌های استان از آغاز طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی  «اروم نیوز»، اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده در سطح محورهای مواصلاتی استان و همچنین رعایت قوانین توسط کاربران جاده‌ای خوشبختانه تعداد فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته و از آغاز طرح نوروزی تا ۲۹ اسفند، ۴۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از آغاز طرح نوروزی تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳۳۲ مورد تصادف در جاده‌های برون شهری آذربایجان‌غربی رخ داده که ۸۹ مورد تصادف جرحی بوده و ۲۳۸ مورد تصادف خسارتی در سطح محورها گزارش شده که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: تا‌کنون پنج فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان اتفاق افتاده است که خوشبختانه در آمار تصادفات کاهش ۳۸ درصدی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در ششمین روز از اجرای طرح نوروزی ۵۷ هزار و ۵۸۸ مسافر در قالب هشت هزار  ۸۳۴ سفر از پایانه‌های مسافر بری استان تردد کرده‌اند.

دست‌نشان بیان کرد:  زیادی از حوادث رانندگی در اثر سرعت و عدم رعایت فاصله مناسب روی می‌دهند، در یک فاصله ۱۰۰ کیلومتری راننده‌ها که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌شوند. می‌کند تنها 9 دقیقه زودتر از راننده‌هایی که با سرعت 95 کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کنند به مقصد می‌رسند، بنابراین مطمئن باشید که می‌توانید مطمئن باشید که سلامتی مسافران در جاده‌ها باشد.

وی افزود: شهروندان از سفر با شماره تلفن ۱۴۱ راهداری گرفته و از وضعیت جوی راه‌ها، پلیس پلیس آگاه هستند، با توجه به اینکه همه ماموران و مکان‌های راه در جاده‌ها و محورهای اصلی و فرعی استان آماده خدمت رسانی هستند و در صورت بروز مشکل هستند یا سوالی می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

دست‌نشان ادامه داد: اگر به هر دلیلی در جاده به ویژه در بزرگراه‌ها ناچار به توقف شدید وسایل نقلیه خود را از سطح سواره رو خارج کنید و با قراردادن علائمی مانند شب رنگ رانندگان دیگر را مشخص کنید، در چنین شرایطی پس از پیاده شدن. از خودرو به صورت سفری وارد جاده نشوید.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=55954

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.