تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

افتتاح کارخانه صنایع سیلیکون در خوی

  • کد خبر : 18250
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۰۰
افتتاح کارخانه صنایع سیلیکون در خوی

به گزارش اروم نیوز ذبیح‌الله کاظمی فرماندار شهرستان خوی در حاشیه افتتاح کارخانه صنایع سیلیکون در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش اظهار کرد: شرکت پردیس صنعتی سیلیکون آراز با هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌صورت ثبتی و با ایجاد شغل برای ۴۷۰ نفر هم‌زمان با هفته دولت در شهرک صنعتی شهرستان خوی آغاز به […]

به گزارش اروم نیوز ذبیح‌الله کاظمی فرماندار شهرستان خوی در حاشیه افتتاح کارخانه صنایع سیلیکون در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش اظهار کرد: شرکت پردیس صنعتی سیلیکون آراز با هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌صورت ثبتی و با ایجاد شغل برای ۴۷۰ نفر هم‌زمان با هفته دولت در شهرک صنعتی شهرستان خوی آغاز به کارکرد.

وی افزود: ظرفیت تولید ماهانه این واحد تولیدی یک هزار و ۲۰۰ تن و به طور سالانه ۱۰ هزار تن از سیلیکون متال با خلوص بالای ۹۹ درصد تولید می‌شود.

فرماندار خوی اظهار داشت: تولیدات این واحد تولیدی در آلیاژ‌های فولادی و شرکت آلومینیوم‌سازی است و تولید پلی سیلیکون، تولید ویفر پنل خورشیدی و محصولات الکتریکال از جمله محصولات بهره‌مند از تولیدات سیلیکونی این واحد است.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به افزایش روزافزون تقاضاي انرژي پاک (خصوصاً انرژی خورشیدی مطابق با پتانسیل‌های تابش در ایران) و افزایش استانداردهاي زندگی، همچنین رشد روزافزون صنایع بر پایه عنصر سیلیکون، ضرورت توسعه زنجیره ارزش سیلیکون در کشور اجتناب‌ناپذیر است.

در حال حاضر مرحله اول نقشه راه شرکت یعنی کارخانه تولید سیلیکون، در شهرک صنعتی خوی واقع در استان آذربایجان غربی در ۳ فاز به ظرفیت اسمی ۵۰ هزار تن احداث شده است.

به گفته مدیران این واحد تولیدی در صورت تکمیل فازهای دیگر، ظرفیت تولید را تا ۳۰ هزار تن می‌توان افزایش داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=18250

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.