تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

پیگیر احقاق حق مصدومان شیمیایی در جوامع بشری خواهیم بود

  • کد خبر : 11617
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
پیگیر احقاق حق مصدومان شیمیایی در جوامع بشری خواهیم بود

به گزارش اروم نیوز به نقل از اروم tv، سکینه سادات پاد دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی در همایش محکومیت تحریم دارویی مصدومان شیمیایی اظهارداشت: زمانی این سفرها و جلسات ارزشمند خواهند که نتیجه مثبتی نیز حاصل و دردی از آلام مردم تسکین یابد. پاد با اشاره به فاجعه بمباران شیمیایی سردشت در […]

به گزارش اروم نیوز به نقل از اروم tv، سکینه سادات پاد دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی در همایش محکومیت تحریم دارویی مصدومان شیمیایی اظهارداشت: زمانی این سفرها و جلسات ارزشمند خواهند که نتیجه مثبتی نیز حاصل و دردی از آلام مردم تسکین یابد.

پاد با اشاره به فاجعه بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر ۱۳۶۶ عنوان کرد: طی این سالیان مردمان سردشت با مشکلات فراوانی مواجه بودند که بایستی توجه ویژه‌ای برای مرتفع ساختن مشکلات آنان انجام شود .

وی با اشاره به سفر یک‌روزه خود همراه با هیئت ژاپنی خاطرنشان کرد: هدف از این برنامه‌ها و جلسات پیگیری و احقاق حق مردمان مظلوم سردشت از لحاظ حقوقی هستیم و مظلومیت مصدومان و آسیب‌دیدگان این فاجعه انسانی را روایت کنیم.

وی یادآور شد: کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا مواد شیمیایی را در اختیار کشور عراق گذاشته و رژیم بعثی در حالت ناجوانمردانه این مواد شیمیایی را علیه مردم بی‌دفاع سردشت استفاده کرد و تعداد بیشماری از زنان و مردان و کودکان جان خود را از دست داد و تعدادی مصدوم شدند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با بیان اینکه به‌واقع با این اقدام رژیم بعثی در شهرستان سردشت نسل‌کشی انجام داده است عنوان کرد:

در جوامع بشری و بین‌المللی تاکنون اقدامات موثری و مفیدی در جهت رفع مشکلات مصدومان شیمیایی انجام نشده در این راستا با مصدومان شیمیایی با تحریم دارویی نیز مواجه هستند.

پاد با اشاره به تحریم‌کنندگان داروهای شیمیایی گفت: کشورهای که ادعای حقوق بشر می‌کنند؛ اما همان کشورهای به طور ناجوانمردانه داروهای درمانی بیماران شیمیایی در ایران را تحریم می‌کنند .

وی تأکید کرد: ما به طور جد پیگیر احقاق حق مصدومان شیمیایی سردشت در جوامع بین‌المللی و حقوق بشر توسط گزارشگران ویژه خواهیم بود تا صدای مظلومان سردشت به جهانیان برسد.

هفت تیر ۱۳۶۶ یادآور رشادت‌ها و شجاعت‌ها است

بابا خان اسکندری سرپرست فرمانداری شهرستان سردشت در این همایش اظهار داشت: ۳۶ سال از حادثه بمباران شیمیایی عراق گذشته است این فاجعه با حمایت استکبار جهانی باعث پر پر شدن جان تعداد بی‌شماری از انسان.های بی‌گناه شده است.

وی ادامه داد: هفت تیر ۱۳۶۶ یادآور رشادت‌ها و شجاعت‌ها است که برای همیشه در اذهان مردم ایران ثبت خواهد شد و حادثه‌ای فراموش نشدنی است.

اسکندری با اشاره به اینکه چهار دهه از این واقعه می گذرد اما همچنان در مجامع بشری این اتفاق مغفول مانده است و به درستی برای جهانیان این فاجعه تبیین نشده است.

فرماندار سردشت ادامه داد: با توجه به این فاجعه انسانی تا‌کنون دادگاهی برای محاکمه سازندگان و کمک‌کنندگان به این نسل‌کشی تشکیل نشده است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون جانبازان شیمیایی با کمبود دارو مواجه هستند و به علت تحریم شدن شدن دارو با مشکلات زیادی مواجه هستند.

اسکندری با اشاره به خدمات دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: با عنایت دولت سیزدهم و اقدامات ارزنده استاندار آذربایجان‌غربی بیش از ۶۰ درصد مصوبات به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=11617

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.