به گزارش اروم نیوز؛ در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری بوسیله تاکسی و جلب رضایت شهروندان برای استفاده از وسایط نقلیه عمومی سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه وظیفه سنگینی بر عهده دارد.
بی تردید بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری و رضایت خاطر شهروندان از امر مذکور می تواند قسمت قابل توجهی از امنیت روانی خانوادگی و اجتماعی ارومیه را تأمین نماید چرا که استفاده از تاکسی به عنوان یک وسیله نقلیه ایمن، سریع و نسبتاً ارزان در برنامه کاری اکثریت شهروندان قراردارد.
مدتیست که طرح تاکسی یار در ارومیه اجرا می شود و مسئولین درصدد گسترش این طرح هستند اما یکی از رانندگان گلایه هایی از این طرح مبنی بر پرداخت روزانه ۱۰۰۰ تومان به فردی که بعنوان تاکسی یار فعالیت می کند داشت.
به همین بهانه و برای اطلاع از وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی و برنامه های اجرا شده توسط این سازمان در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه گفت و گویی ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید.
طرح تاکسی یار در ۸ نقطه جهت کاهش بار ترافیکی ایستگاههای تاکسی اجرا می شود
فخرالدین معصوم زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: در حال حاضر تعداد ۵۱۲۸ دستگاه تاکسی در ارومیه مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند که تعداد ۱۸۴۸ دستگاه از این تعداد فرسوده هستند که بحث نوسازی خودرو های فرسوده به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی ها از بنیادی ترین مباحثی است که حل آن می توان به مثابه کلید طلایی در حل معضل آلودگی هوا نقش آفرینی کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۲۰ ایستگاه تاکسی در سطح ارومیه وجود دارد، افزود: در حال حاضر در صدد هستیم تعداد این ایستگاهها را ۱۵ ایستگاه دیگر نیز افزایش دهیم.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه با اشاره به طرح تاکسی یار در ارومیه، اظهار کرد: طرح تاکسی یار در حال حاضر در ۸ نقطه شهر و در راستای کاهش بار ترافیکی ایستگاههای تاکسی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه ابتدا این طرح بصورت پایلوت و با درخواست رانندگان در یک ایستگاه اجرا شد، تصریح کرد: با رضایتمندی که از طریق نظرسنجی هم از رانندگان و هم از مسافران از اجرای این طرح بدست آوردیم نسبت به اجرای این طرح در نقاط دیگر شهر نیز اقدام کردیم.
معصوم زاده با اشاره به اینکه این طرح با درخواست خود رانندگان اجرا شده، گفت: رانندگان در این مورد هیچ گونه نارضایتی ندارند و در صورت گلایه مندی این مورد به رانندگان مسافربر شخصی ارتباط دارد.
وی در تشریح طرح تاکسی یار افزود: برقراری نظم، سوار کردن نوبتی مسافران، جلوگیری از سرگردانی و اتلاف وقت تاکسی و مسافر و ساماندهی مسافرکشهای شخصی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه اظهار کرد: این طرح با انتخاب یک نفر تاکسیران از بین تاکسیرانان هر ایستگاه به عنوان تاکسی یار که وظیفه هدایت و نظارت بر اجرای این طرح را دارد، عملی میشود که حق و حقوق تاکسی یار نیز به عهده رانندگان است که معمولا آنهم به ازای کرایه یک نفر مسافر برای هر تاکسی است.
معصوم زاده از وجود سه گشت نظارت در این زمینه خبر داد و گفت: تعداد گشتهای تاکسیرانی ارومیه کم است و در این خصوص تلاش داریم با اجرای طرح تاکسییار خلا موجود در این زمینه را پرکنیم.
انتهای پیام/