تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

پیشگویی‌های امام راحل جهان را متحیر کرد

  • کد خبر : 61828
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
پیشگویی‌های امام راحل جهان را متحیر کرد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل با پیشگویی‌های دقیق و شگفت‌انگیز خود، جهانیان را متحیر کرده و پیش‌بینی‌های ایشان از تحولات سیاسی، اجتماعی و مذهبی نشان از بصیرت عمیق و درک بی‌نظیر او از آینده بود.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» ضمن تسلیت فرارسیدن سی‌و‌پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) با ارائه نظریه ولایت فقیه و با تأکید بر اصول اسلامی، نه تنها تحولی در ایران، بلکه موجی از بیداری اسلامی در سراسر جهان ایجاد کرد، این نظریه که بر مبنای حکومت دینی و رهبری فقیه استوار است، اکنون به یکی از موضوعات مهم و مورد بحث در محافل علمی و سیاسی بین‌المللی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: به طور مثال، امام راحل در سال ۵۷ پیش‌بینی کردند که انقلاب اسلامی ایران با مقاومت مردم در برابر استبداد شاهنشاهی به پیروزی خواهد رسید و این امر نیز محقق شد.

ذاکر تصریح کرد: امام خمینی (ره) با پیش‌بینی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و خطاب به میخائیل گورباچف، رهبر وقت شوروی، جهان را شگفت‌زده کرد. این پیشگویی‌ها نشان از بصیرت عمیق و تحلیل‌های دقیق ایشان است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، سقوط شاه و رژیم پهلوی از دیگر پیش‌گویی‌های امام راحل بود، افزود: تأثیرگذاری فرهنگ اسلامی بر جوامع دیگر و بازگشت به اصول اسلامی نیز از دیگر پیش‌گویی‌های ایشان بود.

وی تصریح کرد: با اراده و حکمت امام راحل، ایشان بسیاری از اتفاقات آینده را پیش‌بینی کردند که اکثراً به وقوع پیوستند، ایشان از ابتدای رهبری خود توجه ویژه‌ای به مسائل داخلی و بین‌المللی داشتند و پیش‌بینی‌هایشان در مواردی از جمله توسعه اقتصادی، تغییرات سیاسی منطقه، و روند انقلاب اسلامی بسیار دقیق بود.

ذاکر تصریح کرد: پیش‌بینی‌های امام راحل تنها مربوط به امور داخلی ایران نبود؛ ایشان با توجه به دیدگاه اسلامی و تعالیم قرآن، از تحولات بین‌المللی نیز به‌طور دقیق پیش‌بینی می‌کردند.

وی عنوان کرد: به طور مثال، امام خمینی بارها در سخنان خود به نارضایتی مردم مصر از رژیم حسنی مبارک اشاره کرده و تأکید کرده بودند که این نارضایتی‌ها روزی به خیزش عمومی و سقوط این رژیم منجر خواهد شد، ایشان باور داشتند که حکومت‌های دیکتاتوری و سرکوبگر نمی‌توانند برای همیشه بر مردم حکومت کنند و سرانجام با اراده و خشم عمومی مواجه خواهند شد.

ذاکر عنوان کرد: این پیش‌بینی در سال ۲۰۱۱ به واقعیت پیوست، زمانی که مردم مصر در پی یک خیزش عمومی و تظاهرات گسترده، به حکومت حسنی مبارک پایان دادند انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ مصر که به سرنگونی حسنی مبارک انجامید نشان از بصیرت و پیش‌بینی دقیق امام خمینی بود که سال‌ها پیش از وقوع این تحولات، به وقوع آنها اشاره کرده بودند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=61828

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.