تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

پایه نظام سیاسی اسلام از واقعه غدیر خم آغاز می‌شود

  • کد خبر : 10144
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۱۹
پایه نظام سیاسی اسلام از واقعه غدیر خم آغاز می‌شود

به گزارش حرف‌رک به نقل از کانی پرس؛ هم‌زمان با دهه امامت و ولایت ویژه‌برنامه عید تا عید با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا، خانواده معظم شهدا، مدیران، مسئولان، ما موستاهای اهل‌سنت و جمع کثیری از عاشقان ولایت در بوکان برگزار شد. در این ویژه‌برنامه که در فرهنگ‌سرای سردار سلیمانی برگزار شد، حجت‌الاسلام […]

به گزارش حرف‌رک به نقل از کانی پرس؛ هم‌زمان با دهه امامت و ولایت ویژه‌برنامه عید تا عید با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا، خانواده معظم شهدا، مدیران، مسئولان، ما موستاهای اهل‌سنت و جمع کثیری از عاشقان ولایت در بوکان برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که در فرهنگ‌سرای سردار سلیمانی برگزار شد، حجت‌الاسلام میثم فیاضی در سخنانی با اشاره به برکات واقعه غدیر در تاریخ اسلام گفت: بی‌تردید پایه نظام سیاسی اسلام از واقعه غدیر خم آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است که لایه‌های این واقعه مهم تاریخی را خوب بشناسیم و در راستای تبیین آن در جامعه گام‌های مهم و مؤثری برداریم.

حجت اسلام فیاضی ادامه داد: واقعه غدیر را باید تکمیل‌کننده دیدن مبین اسلام دانست و بسیاری از بزرگان و صاحب‌نظران اهل‌سنت نیز بر این مهم تأکید دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا تصریح کرد: پیامبر بزرگ اسلام در راه اسلام شدیدترین سختی‌ها را تحمل کرد، شکنجه‌ها را به جان خرید تا دین اسلام روزبه‌روز گسترش یابد پس لازم بود که در این راه و برای ادامه رسالتش جانشینی انتخاب شود.

وی عنوان کرد: علی ( ع) در عید غدیر و به گواه بسیاری از بزرگان اهل‌تسنن به‌عنوان جانشین پیامبر و در راستای ادامه رسالت پیامبر اسلام انتخاب شد.

حجت اسلام فیاضی ادامه داد: حکومت جمهوری اسلامی نیز ادامه‌دهنده راه رسالت پیامبر و مولای متقیانمی باشد و گواه آن نیز دشمنی ۴۵ساله دشمنان دین مبین اسلام با این حکومت ولایی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا عنوان کرد: دهه امامت و ولایت فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه رفیع ولی‌فقیه در جامعه می‌باشد؛ زیرا ولایت ادامه‌دهنده غدیر است.

وی ادامه داد: ولایت رکن رکین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، پس باید برای درک اهمیت آن بیشتر و جدی‌تر اهتمام کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی اهتمام برای برقراری هرچه بیشتر اتحاد و مودت در جامعه اسلامی را ضروری دانست و گفت: در چنین ایامی لازم است، با برنامه‌های مفید و غنی در راستای تقویت وحدت عمومی به‌صورت جدی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه، هر میزان در ترویج و گسترش مراسم‌های دهه امامت و ولایت تلاش شود، زندگی مردم در مسیر سعادت دنیوی و اخروی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت محض و اثبات شده به شمار می‌رود که عید سعید غدیر، عید اکمال دین و اتمام نعمت الهی و عصاره و نتیجه تلاش تمامی انبیای الهی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه، غدیر خم تداوم رسالت پیامبر عظیم‌الشأن حضرت محمد (ص) در ولایت حضرت علی (ع) می‌باشد، ادامه داد: با عید غدیر دین مبین اسلام جاودانه شد، پس این رویداد یک تاثیر سرنوشت‌ساز در تاریخ از خود به جا گذاشته است.

وی با بیان اینکه، نظام سیاسی اسلام از غدیر شروع می‌شود پس در سایه ولایت است که دین کامل می‌شود، خاطرنشان کرد: واقعه غدیر از اصول بنیادین دین اسلام به شمار می‌رود و از آن به‌عنوان مهم‌ترین عید مسلمانان یاد می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=10144

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.