تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

وصیت‌نامه «شهید جوانمرد داوطلب»

  • کد خبر : 27299
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
وصیت‌نامه «شهید جوانمرد داوطلب»
شهید «جوانمرد داوطلب» در وصیت‌نامه خود با بیان اینکه شهادت را برای خود سعادت می‌دانم، نوشت: از خداوند متعال می‌خواهم این سعادت را نصیبم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز» شهید جوانمرد داوطلب نوزدهم مرداد ۱۳۱۴، در روستای قلعه جوق تابعه شهرستان نقده دیده به جهان گشود. خواندن و نوشتن نمی داست. او نیز کارگر بود. ازدواج کرد و صاحب سه پسر و پنج دختر شد. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هفدهم مهر ۱۳۶۱ در شهرستان زادگاهش مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر او را در همان شهرستان به خاک سپردند.

متن وصیت‌نامه:

به نام خداوند بخشنده مهربان
این جانب جوانمرد داوطلب وصیت‌نامه‌ام چنین شروع می‌کنم:
با سلام بیکران به پیشگاه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و با سلام بیکران به رهبر مستضعفان، خمینی بت‌شکن و با سلام بی‌کران به مردم ایثارگر و شهیدپرور ایران اولاً که مرا در گلزار شهدا نقده کنار شهیدان گلگون‌کفن دفن کنید.

فرزندانم، به پدر شهیدتان افتخار کنید

پسرم و دخترم چنانچه من می‌دانم لیاقت شهادت را ندارم؛ ولی اگر خداوند بخواهد و این سعادت را نصیبم کند که شهید شوم مرا حلال کنید و من هم شهادت را جز سعادت نمی‌دانم. یعنی هر کس که شهید می‌شود خوش به حالش که با شهدا همنشین می‌شود و اگر در راه اسلام به شهادت برسم، افتخار کنید که شما هم از خانواده شهدا برشمرده می‌شوید. از شما تقاضایی دارم گریه نکنید. اگر گریه بکنید به شهدای کربلا و شهدای کربلای ایران گریه بکنید تاچشم منافقان کور بشود و بفهمند که ما برای چه می‌جنگیم.

انتظار از فرزندان

علی پسرم! راهم را ادامه بده تا اینکه به انقلاب اسلامی صدمه‌ای وارد نشود به قول امام خمینی یک‌دست سلاح برگیرید به ملت مسلمان و راه امام را بپیمایید تا انشاءا… امام‌زمان (عج) ظهور کند و شما ای دخترانم… من دیگر شما را نمی‌توانم ببینم. شماها مانند زینب (س) باشید و با حجابتان با دشمنان جنگ کنید و به حرف‌های امام لبیک گفته و عمل کنید و سعی کنید که در راهپیمایی‌ها و تشییع‌جنازه‌ها و در انجمن‌های اسلامی کوشش فراوان نمایید .

هدف شخصی من اسلام و دین محمد (ص) است، کتابم قرآن و تا لحظه آخر نفس در مقابل دشمن پیکار خواهم کرد. همسر مهربانم خداوند سرپرست شماست و بعد از او سرپرست خانواده دست شماست. خداوند شما را بیامرزد از تمام دوستان و یاران می‌خواهم که اگر از من سخن بدی شنیده‌اید و کارهای بدی دیده‌اید حلال کنید.
والسلام
۱۳۶۰/۴/۲۳
جوانمرد داوطلب

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27299

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.