تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

واقعه غدیر نباید مورد غفلت واقع شود / لزوم تبیین این حادثه به نسل جوان

  • کد خبر : 10130
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
واقعه غدیر نباید مورد غفلت واقع شود / لزوم تبیین این حادثه به نسل جوان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتهد جواد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم، اظهار کرد: واقعه غدیر در 18 ذی‌الحجه سال دهم هجری و در جریان بازگشت پیامبر از حجه‌الوداع در راه مکه به مدینه در منطقه‌ای به نام “غدیر” به وقوع پیوست و پیامبر گرامی اسلام در جریان […]

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتهد جواد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم، اظهار کرد: واقعه غدیر در 18 ذی‌الحجه سال دهم هجری و در جریان بازگشت پیامبر از حجه‌الوداع در راه مکه به مدینه در منطقه‌ای به نام “غدیر” به وقوع پیوست و پیامبر گرامی اسلام در جریان این واقعه فرمان خدا دررابطه‌با معرفی حضرت علی (ع) به‌عنوان ولی و جانشین خود را معرفی کرد.

وی با اشاره به نزول آیه اکمال دین برای واقعه غدیر، تصریح کرد: دررابطه‌با واقعه غدیر بود که آیه اکمال: «الْیوْمَ اکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُم، وَ اتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی، وَ رَضیتُ لَکُمُ الاسْلامَ دِینا» نازل شد و خداوند متعال با برگزیدن حضرت علی (ع) به‌عنوان ولی و امام امت، دین و نعمت بر امت اسلام را کامل گرداند و به‌صراحت در آیه سوم سوره مائده اهمیت این امر را یادآور شد.

غدیر روز اکمال دین است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان تصریح کرد: نخست باید بدانیم که تکمیل‌کننده دین چیست و چه چیزی باعث دیانت دین می‌شود؛ بنابراین وقتی به آیه اکملت نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم تکمیل‌کننده دین، پذیرفتن ولایت علی (ع) است.

شبستری با بیان اینکه، غدیر روز اکمال دین است، افزود: غدیر یک مقوله بزرگ در نظام هستی و خلقت بوده و جایگاه کلیدی و راهبردی دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از درس‌های غدیر ولایت‌پذیری است، تصریح کرد: کسی که غدیر و ولایت امیرالمؤمنین (ع) را باور نکند بر اساس آیات قرآنی، دین او کامل‌ترین دین نیست.

 

شبستری با بیان اینکه عید غدیر خم به دلیل اهمیت زیاد، عیدالله اکبر نامیده شده است، بیان کرد: عید غدیر بالاتر از همه اعیاد اسلامی است، به اعتبار اینکه کسی که قائل به ولایت است، قائل به اسلام است.

وی با بیان این‌که به‌خاطر اهمیت و جایگاه والای عید غدیر، این واقعه ارزشمند هرگز نباید مورد غفلت قرار گرفته و فراموش شود، گفت: باید پیام غدیر به نحو احسن در جامعه اسلامی تبیین شود.

شبستری بر لزوم تبیین درست واقعه غدیر برای مردم به‌ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: دهه ولایت بهترین فرصت برای نهادینه‌کردن فرهنگ غدیر در جامعه بوده براین‌اساس اقدام‌های موردنظر باید به بهترین صورت انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=10130

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.