تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

همکاری با پلیس برای منظم ماندن عزاداری‌ها ضروری است

  • کد خبر : 13294
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۲
همکاری با پلیس برای منظم ماندن عزاداری‌ها ضروری است

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی پلدشت گفت: رعایت نکات ایمنی و ترافیکی در ایام محرم برای حفظ نظم و جان عزاداران ضروری است.

به گزارش اروم نیوز، سرهنگ حسن عطارد با اشاره به ایام عزاداری ماه محرم و حضور مردم در مراسم‌های عزاداری به خبرنگار آراز سسی گفت: همشهریان عزیز باتوجه‌به فعالیت هیئت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و برپایی تکیه‌های عزاداری یا چادرهای توزیع نذری یک سری از نکات ایمنی ترافیکی را مدنظر قرار دهند تا از وقوع هرگونه حادثه ترافیکی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: مردم عزیز در هنگام نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی به‌گونه‌ای اقدام کنند که کمترین میزان سطح پیاده‌راه‌ها و سواره‌روها را اشغال کند و مشکلات ترافیکی برای تردد عزاداران و وسایل نقلیه عبوری ایجاد نشود.

وی اظهار کرد: دقت شود تا هرگونه احتمال ایجاد ترافیک یا احتمال برخورد وسایل نقلیه وجود نداشته باشد، لازم است از نصب هرگونه بنر، پارچه‌نوشته و مشابه آن که موجب پوشش تابلوها، چراغ‌ها و دیگر علائم راهنمایی‌ورانندگی می‌شود نیز جدا خودداری شود.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی پلدشت با بیان اینکه برابر مفاد آیین‌نامه پلیس راهور عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دسته‌ها و جمعیت ممنوع است، افزود: لازم است که رانندگان به‌منظور پیشگیری از هرگونه حادثه بافاصله مناسب از دسته‌های عزاداری حرکت کنند؛ همچنین باید در حرکت کاروان‌های عزاداری پیش‌بینی سهم مسیر تردد خودروها انجام گیرد و خصوصاً همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی به عمل آید.

به گفته وی در هنگام پخش نذورات نیز باید به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری شده و به مأموریت خودروهای امدادی و انتظامی نیز خللی وارد نشود.

عطارد با اشاره به لباس مشکی و تیره عزاداران گفت: رانندگان بادقت بیشتری در این ایام رانندگی کرده و عزاداران نیز از محل‌های مجاز و دارای دید کافی برای عبور از عرض معابر استفاده کرده و تاحدامکان از شلوار یا کیف با رنگ روشن استفاده شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی پلدشت با درخواست از مردم برای همکاری کامل با پلیس برای انضباط بخشی و ایمن‌سازی مسیرها؛ افزود: مردم با رعایت توصیه‌های پلیس کمک می‌کنند تا عزاداری‌های ماه محرم به‌صورت باشکوه برگزار شود و شاهد حوادث ناگوار رانندگی نباشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=13294

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.