تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

همه در قبال مسئله حجاب و عفاف مسئول هستند

  • کد خبر : 11563
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
همه در قبال مسئله حجاب و عفاف مسئول هستند

امام جمعه خوی گفت:مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و داشتن دغدغه عفاف و حجاب در جامعه وظیفه همگانی است.

به گزارش اروم نیوز، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش با بیان اینکه هر فرد ایرانی به‌عنوان یک مسلمان در قبال مسئله حجاب و عفاف مسئول است اظهار داشت:  مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و داشتن دغدغه عفاف و حجاب در جامعه وظیفه همگانی است.

وی افزود: اکثر قریب به‌اتفاق مردم نیز با یک امربه‌معروف که در قالب احترام و اخلاق باشد حجاب خود را رعایت می‌کنند و باید گفت 100درصد در این مورد حفظ کرامت فرد خیلی مهم است که آمر به معروف باید رعایت کند و الا اثر سویی خواهد داشت.

امام‌جمعه خوی با یادآورشدن قانون حجاب عفاف و پوشش اسلامی، تأکید کرد: حجاب و عفاف یک قانون اسلامی و اجتماعی در کشور ایران است و همه بلااستثنا موظف به رعایت آن هستند چه اعتقاد داشته باشند چه نداشته باشند و تعدی از این قانون جرم محسوب می‌شود و فرد باید مجازات شود چرا که قانون را رعایت نکرده است و حق هیچ اعتراضی را ندارد.

وی ادامه داد: قانون‌گذاران و مسئولین ذی‌ربط خصوصاً نهادهای فرهنگی وظایف خاص خود را دارند و باید با خلق ابتکارهای نو در ترویج و نهادینه‌کردن مسئله حجاب و عفاف فرصت‌ها را غنیمت شمرده و کوتاهی نکنند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با اشاره به اینکه دورشدن جامعه از مسئله حجاب و عفاف؛ جوانان را از مسیر سعادت دور می‌کند، افزود: اگر فردی در خلوت خود خطایی انجام داد تنها به خود ضرر می‌زند؛ اما اگر در جامعه خطایی انجام شود و بانوان بی‌حجاب ظاهر شوند کل جامعه را از لحاظ بهداشت روانی به مخاطره می‌اندازند و بنیان خانواده‌ها را متزلزل می‌کنند.

وی گفت: رعایت حجاب مطالبه عمومی مردم است و دغدغه‌مندان مدام در ارتباط با ما و نهادهای فرهنگی مطالبه خود را عنوان می‌دارند پس ما به‌عنوان یک مسئول شهری به‌اندازه ظرفیت مسئولیت تحت امر خود باید در این حوزه وظایف خود را انجام دهیم و نباید عقب‌نشینی بکنیم و این را باید بدانیم کم کاری مسئولین فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف با برنامه دشمن پر شد و نتیجه این شد که در کف جامعه آن را مشاهده می‌کنیم.

امام‌جمعه خوی در پایان با عنوان اینکه فتنه‌انگیزی دشمنان در این زمینه محکوم به شکست است، اظهار داشت: قطعاً کل دنیا می‌دانند مردم ما مردمی بافرهنگ و دارای تمدنی قوی هستند و از این فتنه نیز سربلند بیرون خواهند آمد و دشمنان نخواهند توانست با عوامل داخلی خود این فرهنگ اصیل را از کشور مسلمان ایران بستانند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=11563

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.