تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

نیروهای مسلح ما در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد

  • کد خبر : 21059
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
نیروهای مسلح ما در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در سخنرانی امروز پیش از آغاز رژه یگان‌های مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در ارومیه گفت: مردم ایران در دوران دفاع مقدس همه قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را با شکست مواجه کردند و پیروزی تاریخی را به ارمغان آوردند. وی […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در سخنرانی امروز پیش از آغاز رژه یگان‌های مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در ارومیه گفت: مردم ایران در دوران دفاع مقدس همه قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را با شکست مواجه کردند و پیروزی تاریخی را به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به مبانی محکمی که باعث پیروزی مردم و نیروهای مسلح در جنگ هشت‌ساله شد، افزود: یکی از مبانی بسیار محکم و قدرتمند که رزمندگان اسلام از آن بهره‌مند شدند آموزه‌های اسلام و فرهنگ شهادت بود.

فرمانده سپاه شهدا یکی دیگر از عوامل پیروزی در جنگ را راهبرد رهبری دانست و اظهار کرد: راهبرد دیگر وجود رهبری عزتمندانه و قدرتمند امام خمینی بود که با افق دیدگاه خود به رزمندگان اسلام بشارت پیروزی می‌داد.

سردار رجبی، اتحاد بین نیروهای مسلح را هم یکی دیگر از عوامل مؤثر در پیروزی ایران ارزیابی کرد و گفت: یکی دیگر از مبانی قدرت وجود نیروهای مسلح بود که در آن روزهای سخت دست در دست هم علیه دشمن یورش می‌بردند و با شعار ارتشی سپاهی یک لشکر الهی بود.

وی تصریح کرد: داشتن روحیه شهادت‌طلبی باعث شده بود رزمندگان در آن شرایط سخت بهترین راهکارها را انتخاب کرده و عرصه را بر دشمن تنگ کنند.

فرمانده سپاه شهدا استان آذربایجان غربی تبدیل تهدید به فرصت در طول دوران دفاع مقدس را در پیشبرد مأموریت‌ها در آن مقطع و پیشرفت‌های امروز ملت ایران بسیار تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: ابتکار عمل و استفاده از فرصت‌های به‌دست‌آمده از دل تهدیدات فراوان دشمن یکی دیگر از عوامل پیروزی ملت ایران در جنگ هشت‌ساله بود بطوریکه بعد از پایان جنگ؛ با هدایت فرماندهی معظم کل قوا همه تجهیزات موردنیاز نیروهای مسلح توسط جوانان در داخل کشور طراحی و تولید شد.

سردار رجبی با تأکید بر سطح بالای آمادگی نیروهای مسلح در سراسر کشور برای انجام مأموریت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفت: در حال حاضر نیروهای مسلح ما در سطح بسیار بالا از بازدارندگی قرار دارد و در تحولات منطقه نقش مؤثر ایفا می‌کند و عامل ثبات و امنیت در غرب آسیا هستند.

گفتنی است بعد از پایان سخنرانی، یگان‌های مسلح حاضر در مراسم از مقابل جایگاه رژه رفتند و توانمندی‌های فردی و تجهیزاتی‌شان را به نمایش گذاشتند.

از نکات جالب‌توجه در مراسم رژه امروز نمایش تانک برورزسانی شده تی.72 بود.

امروز همچنین نمایشگاه توانمندی‌های دفاع مقدس با حضور مسئولین استانی در پارک ائللر باغی افتتاح می‌شود که یکی از غرفه‌های جالب‌توجه آن غرفه فضای مجازی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=21059

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.